åka buss med spädbarn? hur gör ni?
kan man sätta fast en bilbarnstol i bussen??
det känns inte speciellt säkert för bebisen att åka buss.
men om man är tvungen hur gör man då??
kan man sätta fast en bilbarnstol i bussen??
det känns inte speciellt säkert för bebisen att åka buss.
men om man är tvungen hur gör man då??
Man låter barnet vara kvar i vagnen alltid. Det är den säkraste platsen för de små, man ska ej ha dem i knät. Du kan knäppa på vindskyddet, så känns det lite bättre. Kram
Jag har barnvagnen med och låter honom vara i den hela tiden.
men om man inte åker stadsbuss, utan man åker längre resor, i sådan buss där vagnen måste vara i bagaget.. ?
Ta med bilbarnstol dom här för nyfödda. Jag har gjort det och det har gått jättebra. Hon sov nästan hela vägen och resan tog 3,5 timme.
Lucas åkte från Småland till Stockholm i somras, var då ca 7 månader. Vi satt längst bak i bussen och hade hela sätet för oss själva. Där sov han jättebra! Inte särskilt säkert men...ja, så blev det iallafall.
sätter man fast barnstolen på samma sätt dom i bilen, då man sätter den i bussen???
är det säkert för barnet att åka buss isf ???
vad menar du för buss???.. jag har jämt vagnen med mig när jag åker stadsbuss eller om jag har bärselen på mig så sitter han i den...
Jag skulle absolut ta med bilstol för en längre resa. Kolla bara att det finns bälten (som dessutom räcker runt).
När jag brukar åka buss vilket inte händer så ofta så brukar jag låta henne ligga kvar i vagnen(hon e snart 9 mån). Men ibland så sitter det folk där, eller så finns dte en till barnvagn och då får inte jag plats där.. sover hon så låter jag henne ligga kvar men annars så börjar hon skrika och då tar jag upp henne o har henne i knät.
Bättre det än att låta henne skrika i 25 minuter...
Vill bara utfästa en varning ang. att ha bebisen i vagnen i stadsbussar!
När jag, pojkvännen och dottern åkte buss till IKEA häromdagen så välte vagnen (en fyrhjulig Brio) vid en kraftig inbromsning. Lillan låg i, men som tur var så regerade hon inte ens....
Håll i vagnen eller sätt fast den ordentligt!