• Anonym (VAD GÖRA?)

MIn sambo köper "guld" på wow bakom min rygg...

Upptäckte precis för några minuter sedan att min sambo köper "guld" till spelet World Of Warcraft bakom ryggen på mig.

Han vet att jag ibland går och kollar hur mycket pengar han har på sitt bankkonto och det gör jag för att alla våra pengar är gemensamma även fast vi har dem på egna konton. Jag har bara loggat in med enkel inloggning på Nordea förut för att kolla saldot, men idag loggade jag in med koden och fick se vart alla avdrag gått. Under två månaders tid har betalat mer än 1600:- via paypal till något... I små summor typ 75,11 och 87,15.

Hur gör jag för att konfrontera honom med detta?
    Jag är urusel på att ta konflikter och börjar bara gråta, men detta är för mig ett svek även fast det inte handlar om någon jättesumma.

Hur skulle ni göra?

• Svar på tråden MIn sambo köper "guld" på wow bakom min rygg...
  • oOoJOYoOo

Jag må vara lite korkad..men vad menar du med att köpa guld?

• Anonym (Tibia fru)

Ja, min karl spelar Tibia.. iofs är han duktig på det, men nu väntar vi vårat första barn och då vet han vad som gäller..

men, det är grymt jobbigt.. då dom inte lyssnar !

• Anonym (VAD GÖRA?)

Det är ett spel som spelas online. Mycket beroendeframkallande har jag märkt...

För att kunna köpa saker i spelet vapen, och saker som är bra för sin gubbe, behöver man guld. Detta kan man tydligen samla på sig i spelet, men även köpa utan att behöva göra någonting.

• Meria

Men herregud va onödigt! Lägga ner riktiga pengar för att köpa spelpengar Säg åt honom att "grinda" ihop pengarna som ärliga spelare istället. (Är han lvl 60 så får han de bästa grejerna i "raids", de är gratis).

Påminn honom att små summor blir en del tillslut. Det är ju era gemensamma pengar, så han kan ju inte spendera bort dem som han vill. 1600 kr är mycket pengar för att kunna köpa saker i ett spel... Skulle min sambo göra likadant skulle jag bli vansinnig!

• BeataBus
    Hälsa din karl att det e FUSK att KÖPA guld i spelet..tycker iaf jag..Guldet i spelet ska man tjäna..ihop..inte köpa..

Jag spelar oxå World Of Warcraft...men jag tjänar ihop mitt guld på alla grejer jag gör o säljer i spelets auktions hus...
    Den vanliga nackdelen med framgång är att den retar ens vänner så ohyggligt.
  • oOoJOYoOo

Ok...ta dig ett snack med honom. Är ite så mycket annat man kan göra om du känner dig orolig.

Lycka till!

• Anonym (VAD GÖRA?)

Men hur lägger jag fram detta på ett bra sätt då... vet att det kommer bli ett gräl om att det är jag som har snokat!

• BeataBus

Om du vet nått själv om spelet kan man ju smidigt lägga upp det som att det e ju fusk att man kan KÖPA guld i spelet..för det e ju inte vad spelet går ut på ....man ska ju tjäna ihop sitt eget...inte köpa det..

Den vanliga nackdelen med framgång är att den retar ens vänner så ohyggligt.
  • oOoJOYoOo

Nej men ni har gemensamma pengar sa du ju. Om du vill kolla läget på hur ni ligger till med pengar så är det ju inte så konstigt att du sett att pengar dragits. Så det måste du ju få fråga om eller hur?

• Meria

Precis, "snoka" är det ju inte om han först vet att du kollar saldot och sen att det är era gemensamma pengar. Fråga bara om avdragen och säg att det har blivit rätt mycket pengar. Kanske har han inte tänkt på vad mycket det har blivit.

Svar på tråden MIn sambo köper "guld" på wow bakom min rygg...