• Sunshine81

När blev era barn blöjfria ??

Hej lite nyfiken på när era barn blev blöjfria ??
    Min kille på 2 år o 10 månader är blöjfri helt sen 1 månad. Har vatt blöjfri hemma sen ca 2 år o 5 månader och ute /helt 2 år 9 månader. Är så himla skönt och han är så duktig, inga olyckor än, han hade säkert klarat det tidigare ute men det är vi som vatt slöa och inte provat och det har vatt vinter med mycket kläder på som blev jobbigt och inte så fort av när det var dax.

• Svar på tråden När blev era barn blöjfria ??
  • Anettan73

Min älsta påg var 2 år och min yngsta blir tre om ca 2 v. Hr bara blöja på natten nu..

• mumlan1

Emilia fyller två år imorgon och hon har varit blöjfri i 3 månader. På natten slutade hon med blöja för snart en månad sedan...Inatt väckte hon oss klockan tre och sade att hon måste kissa. *stolt mamma*

• Åsa Ystad

Judith blir 3 om en vecka och är inte blöjfri.

• SmileDevil

Hur gör ni för att få era barn blöjfria då? *Nyfiken*

• Prisssan

Min dotter kastade blöjan på sommaren innan hon fyllde 3. Hon fyller i okt. Roxy slutade nästa dag oxå med blöjan på natten!

• Viking och Loke

Äldsta va lit över 2,5 blev torr på natten direkt

Och yngsta blev 2 i februari har blöja helt
    Absolut inget intresse att kissa på pottan

Har inte pottränat dom har fått sluta när det passa dom bäst...

• Prisssan

jag har inte heller pott tränat utan man får snappa upp signalerna.... och ta tillfället i akt, då går det nog oftast bra, tror jag. Roxy fick en sån toa sits för hon tyckte inte om pottan.

• Rude Boi

Saga blev blöjfri då hon fyllde 1 år och vår son är inte det riktigt ännu men på gång, han är 2 år och 4 månader.

• Viking och Loke
    Priscella skrev 2006-06-30 12:02:16 följande:
    jag har inte heller pott tränat utan man får snappa upp signalerna.... och ta tillfället i akt, då går det nog oftast bra, tror jag. Roxy fick en sån toa sits för hon tyckte inte om pottan.
    Samma här han kissa några få gånger i pottan sen bara toan som gällde

tod ett tag unnan han bajsa på toa ville göra det i blöja...
  • Viking och Loke

ops så många stavfel det blev...

• Rude Boi

Vi lät vår dotter gå utan blöja bara, visade henne pottan och visade henne toan. Då hon kissade eller bajsade kände hon att det var lite obehagligt så hon gick självmant till pottan nästa gång.
    Låt det komma när det kommer, dem ska vara redo ingen annan, var uppmärksam bara. Thats it. Så var det för oss iaf.

• Sunshine81

Tack för svaren, ja det är nog olika men verkar vara vanligast innan 3 nångång då, jag trodde vi var sena men då var det normalt !! Så bra.

• Thaleia

Min son på 2 1/2 år är blöjfri här hemma men på natten och när vi går ut så har han blöja fortfarande. Han har nyligen blivit blöjfri här hemma så nästa steg är väl att försöka testa utan blöja när vi går till lekplatsen här i närheten.

• CeeJay

Min äldsta fyllde två år i maj och kissade på pottan för första gången IGÅR *wiiieee* Jippey, men det dröjer nog innan hon blir blöjfri eftersom hon inte känner när det kommer kiss eller hinner säga till

• Micaela

18 månader är Nova har har precis slutat med nattblöja. dagblöja slutade hon med ganska nyligen också.

Svar på tråden När blev era barn blöjfria ??