• almafa

flytta till Fristad (Borås) ???

Min man har fått jobb i Borås och vi tänkte köpa ett hus där... Har hittat ett hus jag verkligen tycker om som ligger i Fristad.

Är det någon som kan berätta lite fördelar och nackdelar med Fristad ??? Affärer, komunikation mm mm

tack på förhand
    Martina

• Svar på tråden flytta till Fristad (Borås) ???
  • Linda25

Bor i Borås, min sambo är från Fristad. Det är en mysig liten by, det finns det mesta där! De har en jätte-bra mataffär (City) och det finns bank, och det går bra bussar in till Borås. Det tar inte mer än 10-15 min, med bil till Borås!
    Hoppas ni kommer att trivas fint!

• Sobi3

Hej! Bor också i Borås dock inte i Fristad, och jag instämmer med Linda25

Lycka till!

• almafa

Tack Linda25...

Jag hörde någon som sa att det inte var lika "fint" att bo i Fristad längre, vad tror du hon menade med det, vad är det för "typ av människor" som bor där??? Vi har precis fått en liten son så vi vill ju att det ska vara barnvänligt...

M.

• Carisma95

Almafa:
    Har precis fått jobb i Fristad. (Bor i Alingsås) Av det lilla jag hunnit se ser det väldigt mysigt ut.
    Att det inte är "fint", kanske i deras ögon innebär att området är "ute"...?

• thefrog

ååh..är uppväxt i fristad. det är väldigt fint. mina föräldrar bor kvar. vart i fristad har ni sett huset? (lite nyfiken bara) finns ju en del till salu där nu. i fristad finns city(ica), bank, post, inredningsaffär, bensinstationer nära till buss från de flesta ställen o så sjön naturligtvis. o en bra idrottsförening om man är intresserad av det. jättefin
    fint beror väl på hur man ser på saken. det "fina" runt borås kan jag tänka mig många tycker är sjömarken sandared där huspriserna är hur höga som helst. fristad är ett bra ställe. du får fråga o du undrar något.

• Carisma95

Hyfsat nära till ridklubb + fotbollsplan har jag sett också.

• KarinN80

Jag bor i Borås, tycker Fristad är mysigt. Skulle kunna tänka mig att bo där!

• Linda25

Vet inte vad de menar med att det inte är "fint", men det är dyrare tex. i Sjömarken, Sandared, men som sagt tycker att Fristad är fint, dessutom ligger det ett jätte-fint badställe inte alls långt därifrån!
    Tycker absolut att Fristad är fint!! Och tror nog att ni kommer trivas bra!

Svar på tråden flytta till Fristad (Borås) ???