• Anonym (Rädd)

Ond, svullen prick i musen!!! Vad kan det vara.. Är så rädd att det är farligt!

Jag misstänkte att jag hade svamp eftersom jag har problem med underlivet.
    Utvändigt (inre blygläpparna och runt om) och en bit in i slidan svider det och kliar samt är rött. Har även fått rikligare flytningar..

Jag började med pevaryl kräm igår (ut- och invändigt) och det sved jätte mycket. Det sved inte över allt utan bara ca. 1 cm in i slidan och på ena inre blygläppen. Svedan börjar när jag tar på krämen men försvinner efter en stund.
    Är det normalt att det svider så mycket?

Ännu mer rädd blev jag när jag i morse hittade en röd svullen prick (som ett knappnåls huvud) på ena blygläppen. Den är precis där det sved så mycket i går så förmodligen har jag så inne i slidan också.
    Pricken är liksom en svullnad, alltså ingen blåsa, och det gör jätte ont när man stöter i den. Känns ungefär som en massa stick.

Kan det fortfarande vara svamp eller är det något annat? Vad?

Det är ju helg nu och jag kan inte åka någonstans. är så orolig att något är fel...

• Svar på tråden Ond, svullen prick i musen!!! Vad kan det vara.. Är så rädd att det är farligt!
  • Thezz mamma till två

Skav??

ღ 25/1-2006 kom min skatt Matteus! Mamma älskar dig! ღ
  • Pink Muffin

Det brukar svida och bränna av Pevarylen vid svamp iaf på mig!! Det går över! När jag har haft som värst har jag fått sex-förbud av BM... kanske kan vara nåt?? Låter ju som nå infekterat, pricken du beskriver... Kontakta nån om det inte går över!! Skavsår kanske - försök lufta så mycket som möjligt!!

• Tingelsvanzen

Ring sjukvårdsupplysningen eller något sådant och se om du inte kan få prata med någon nu innan alla går hem för helgen. Då kan du ju få bättre svar och behöver inte vara så orolig.

• Anonym

De där med pricken känner jag igen... har också haft något liknande, en alltså... fast 2ggr. och den kliade bara och sved lite. första gången gick den bort av sig själv... andra gången fick ja på samma ställe så ja provade klämma, så kom det ut nåt vitt... som om de vore en finne. sen försvann den för gott...
    och då hade jag samtidigt haft klåda (inre blygläpparna)
    men gjorde inget åt de utan de gick över av sig själv...
    har haft klåda många ggr men de har också gått över av sig själv.

• Blessings

Den hårda pricken är en med stor säkerhet en fistel, en inflammerad hårsäck. Det kan man få av rakning i underlivet, speciellt nu på sommaren då bakterier trivs bra eller då man har en oren rakhyvel och så vidare.

Du kan prova att klämma den eller låta den vara, badda med lite sprit eller vad som helst. Men försvinner gör den säkert.

Klådan hänger nog inte i hop med fisteln, det rör sig nog kanske om en mildare svampinfektion. Har du täta trosor och byxor? Dags att prova något luftigare, tvätta med vatten och underlivstvål i stället för vanlig kroppstvål och så vidare.

• Anonym

Glömde tillägga att jag har börjat använda
    Barnängen (Barn) specialtvål, oparfymerad när jag tvättar mig nu
    och har inte haft någon klåda alls sen dess.

• Anonym

Den är för kännslig torr hud samt intimhygien.

• Anonym (Rädd)

Skav?: Jo, det kanske är möjligt.. pga klådan har jag kliat mej en del och eftersom mina naglar är mellan 2-3 cm så kan det rivas ganska rejält. Men konstigt i så fall att det bara är en prick på ett ställe.. och inne i slidan förståss.. men där har jag nog inte kliat så mycket.

Skönt att höra att det svider av pevaryl för någon mer (fast tråkigt för dej förståss).. Sex? Ja det har vi inte haft på flera dagar på grund av detta. Ryser vi tanken på hur ont det skulle göra.

Jag får kanske ringa sjukvårdsupplysningen.. Men jag hatar att prata o telefon med okända människor. Jag har aldrig ringt dit och blir så nervös i telefon.

Kläma? Det gör nog för ont för det. Dessutom har jag säkert lika prickar i slidan (eftersom det sved på samma sätt av pevarylen där) och där kan jag inte klämma.
    Jag hoppas att detta går över snart,,, med hjälp av pevarylen eller av sig själv.

• Anonym (Rädd)

Blessings: Men den är ungefär där inre blygläppen möter klitoris och eventuellt i slidan. Där har man väl inte något hår?
    Det verkar inte vara något man kan klämma heller.
    Klådan och svedan ligger lite längre ner mot slidan och känns ungefär som man torkar sig med sandpapper. men den hör garanterat i hop med pricken. Om det här är en mild svampinfektion skulle jag inte vilja uppleva en svår
    Tack för råd

Anonym: tack för tipset. Nu tvättar jag mej bara med vatten eller Lactasyd (stavas det så?)

• Anonym (Rädd)

Hej! jag tänkte lägga in länken till en annan tråg jag har om detta. Där beskriver jag mina symptom lite närmare:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m10465601.html

Anledningen till att jag startade en ny tråd är pga av att rubriken på min andra tråd inehåller "svamp". Eftersom jag själv tvekade angående om det var svamp (nu när jag upptäckte pricken) så ville jag starta en tråd som lockar till sig besökare med erfarenheter av prickar och inte bara av svamp.

Svar på tråden Ond, svullen prick i musen!!! Vad kan det vara.. Är så rädd att det är farligt!