• Lörpa

cykla aldrig med hunden i cykelkorgen!!!!!!

Gjorde jag nu,,,med ena handen på hunden för att inte riskera att hon hoppade ur....vilket hon på n åt vis lyckades med ändå, Får in hela bakdelen i ekrarna o bröt sitt lilla stackars ben....så nu blir det djurakuten o en 5000:- fattigare....vilket såklart inte är det värsta, bara min hund blir bra så skiter jag i pengarna....

Bara en varning...

här är min goe Milou..som säkert hatar matte nu

• Svar på tråden cykla aldrig med hunden i cykelkorgen!!!!!!
  • Bisquit

Skulle aldrig komma på tanken...

Tur att det inte gick värre, bra att du lägger ut en varning ändå.

Lite hudgodis så har hon glömt det... Vägen till hudnens hjärta går ju via magen vet du väl..

• Lörpa

jag har aldrig gjort det förut men tänkte att det skulle vara mysigt och trodde såklart att när jag hade handen på henne å höll i henne så skulle inget hända

hoppas hon snart tycker om mig igen

• Bisquit

Ja då... Som sagt lite extra gott hundgodis så glömme rhon det snart.

Däremot så blir hon säkerligen rädd för cykeln.

• Ammi1970

Min mormor hade alltid sin söta tax i sin cykelkorg, det har alltid gått bra. Men visst det finns ju alltid risker med det.

*kan än idag se min mormor med "Kicki" i korgen när dom kom cyklandes* Så sött det var, och vilken fart det blev på Kicki när hon hoppade av, då hade hon ju sparat på krafterna hehe

*hon älskar nog sin matte ändå ska du se, det är ju du som ger henne mat och KÄRLEK*
    Tur att det inte gick värre...

GLAD SOMMAR

• snowflake

två bra cykelalternativ med små hundar är:

binda fast en liten transportbur på pakethållaren, går inte att hoppa ur ryggsäck där man binder ihop dragkedjorna så de inte är öppna mer än för att huvudet ska sticka ut, älskade min förra tax
  • snowflake

hoppas din älskling blir frisk snart!!!

• Föneböna

jag brukar göra det, men då spänner jag fast charlie nere i korgen så han måste ligga ner. det har alltid gått bra, men jag skulle aldrig ha honom lös i korgen, för vem vet vad dom små liven får för sej ibland..
    hoppas din lilla sötnos blir bra snart!!

• Dollars matte

ååå...stackars liten! *skickar ett tuggben att trösta sig med*
    Lider med er, både med vovven som har ont och med dig som förmodligen har hemska samvetskval just nu. Men det kommer att gå över, hon kommer att älska dig precis lika mycket som förut! Kanske kommer hon att vara lite rädd för cyklar i allmänhet i början men med lite träning går nog det också över.

Jag brukar i o för sig sätta Dollar i cykelkorgen emellanåt när jag ser på honom att han inte orkar springa, tex om det är väldigt varmt, om vi åker längre sträckor eller har en tid att passa. Det tränade vi in redan som valp eftersom han är med mig på jobbet och inte alltid hade tid att promenera hela vägen dit på morgonen (vilket då tog ca 45 min). Nu tycker han att det är hur kul som helst att cykla, både att springa bredvid och att sitta i korgen. Men det gäller ju att vara på helspänn hela tiden. Halsband eller allra helst sele på, kopplet virat runt handleden och ett fast tag i kopplet max 1,5 dm från. Och framför allt ta ett extra tag i halsbandet när det kommer något som han kunde tänkas hoppa ur för eller skälla på.
    Visst hoppade han också ur någon gång och blev hängandes i kopplet i början när jag inte var fullt uppmärksam. Vi hade nog bara tur att han inte skadade sig.

• smaragden

Usch, vad rädd man blir när något sånt händer.
    Råkade ut för det förra sommaren då, var det en som inte fattade hur man cyklar med vänster och höger fil på en cykelbana.Han kom inte från Sverige och kunde ingen svenska knappt.
    Hur det nu hör till saken så gjorde min hund sig och jag mig riktigt illa, fick inte visa mig på jobbet utan utan långärmat m.m för jag såg för jäklig ut med skrubbsår och blåmärken.

Jag blev så rädd när jag ramlat, kjolen var uppe vid huvudet, tur att jag hade trosor på mig.Så jag skrek väldigt fula ord till denna man som inte fattade hur man cyklade.

Stackars min hund....hon är väldigt rädd för cyklar nu och skäller efter dem.

• morsa22

jagha min hund i korg, med sele på och kort koppel såklart!!

Svar på tråden cykla aldrig med hunden i cykelkorgen!!!!!!