• tolallik

Hur mycket bör man leka med sin bebis??

Detta undrar jag nu då jag fått SÅ många kommentarer på mig när det gäller lek.

T.ex en gång när vi hade varit på ett möte så frågade en vad Oliver gjorde då. "Ja han lekte lite själv" och då fick vi som svar att vi borde ha lekt med honom under mötet. Skulle vi ha gjort det?

En annan gång hade Olivers pappa honom i knät i tio minuter medans vi satt och pratade med en annan person. Då fick vi ett klagomål på oss att vi inte lekte med honom.

När man får sånna kommentarer på sig så känns det ju som att det är jättepetigt att man leker hela tiden med barnet så fort det är vaket.

Så nu vill jag veta hur det egentligen är. Hur mycket bör man leka med dom?? Är det så petigt som det verkar vara??

Man får ju riktigt dåligt samvete så fort man inte leker med honom

• Svar på tråden Hur mycket bör man leka med sin bebis??
  • AnnaGBG

Ja, dåligt samvete är något man får leva med... Lek så ofta ni kan men så länge er bebis är nöjd och glad...ja då är den ju just det. Inte sitter bebisar och lider i det tysta när de är understimulerade.

LYSSNA inte på kritik! Ingen vet hur er situation är och om alla är nöjda, varför ha dåligt samvete?

• Rude Billy

Jag tror nog inte det finns någon direkt mängd som man bör leka med ett barn varje dag.. Det är väl JÄTTEBRA att din son kan hitta på egna lekar och underhålla sig själv när ni kanske behöver göra lite andra grejer runt om kring honom. sedan behöver man ju faktiskt inte leka och prata med ett barn dygnet runt.. Lek så mycket som känns bra och lagom för dig och ditt barn =)Hoppas du fick någon hjälp utav detta! Kram!

• mammaNena

jag "måste" leka med mia hela tiden annars blir hon sur.

• snöret06

Min dotter får vara med på allt jag gör, antar att det är en lek för henne...

• Hallonpaj

Jag tycker i princip att man inte bör leka med barn. Att barnet bör få vara med och vara nära, men att det är barn som leker, inte vuxna. Det känns lite onaturligt om man ska låtsas vara ett barn eller en lektant, tycker jag. Det är inte alls självklart att sysselsätta och leka med barnet ska ingå i föräldrarollen, i så fall ska det komma spontant. För mig känns det som ett nytt påfund och inte så naturligt.

Svar på tråden Hur mycket bör man leka med sin bebis??