Pris på tunnelbanekort i stockholm?
Finns det fortfarande 3 dagarskort att köpa på pressbyrån? vad kostar ett sådant isåfall?!
Finns det fortfarande 3 dagarskort att köpa på pressbyrån? vad kostar ett sådant isåfall?!
Här är alla varianter:
www.sl.se/templates/Page.aspx
Oj! Vad billigt det blivit!? Bara 90 Kr för 3 dagar! Halva priset från i fjol! Otroligt att något blir billigare en gång
Åker ni inte jättemycket så kan det också löna sig att köpa de vanliga kupongerna. De kostar 20 kr/vuxen och då kan man åka 1 timme på den (sista delresan ska påbörjas inom en timme från stämplad tid).
Har ni barnvagn? Då åker ni gratis på bussarna i mån av plats!
Vi kommer nog att åka rätt mycket så det blir nog ett 3-dagars.
Var det inte 10 Kr för enkelbiljett efter prissänkningen?
No,tyvärr ingen barnvagn...
Hmm....Inte fungerar väl kortet på bussen också?!
10 kr är om man är barn/ungdom.
Föresten är det inte 180 för 3 dygns korten om man är vuxen?
MalinI kolla länken sallisen satt in här ovan. Ser inget om skillda pris för vuxna och barn?!
Jo, kortet gäller på tunnelbana, tvärbana, pendeltåg, bussar, nockebybanan.
Hur det är på saltsjöbanan och roslagsbanan vet jag inte...
Reducerat pris betyder pris för barn och pensionärer. Så barn betalar 10 kr/biljett och vuxna 20 kr/biljett.
Men åker ni mycket så köp kort förstås! Den gäller i all SL-trafik skulle jag tro: pendel, buss, t-bana mm.
Läste just, den gäller överallt, även på Djurgårdsfärjan. Klicka på 3-dygnskort så ser ni var den gäller. Den ger även rabatt på vissa ställen!
Näääää? Är det sant??? Fattar jag såå trögt *gu så pinsamt*
Tack för hjälpen sallisen och alla andra. *rodnar lätt*
Inte lätt å va´finlandssvensk host-harkel
En sak ännu då jag nu en gång är i gång, är det bara att "dra kortet genom nån manick" på bussen då?!
tandrollet
Aha, du är från Finland? Jag är född där, är finsk! :) Bott i Sverige i 30 år snart, dock, så jag känner mig mer svensk!
Nåja, på bussen visar du bara upp kortet till chauffören när du kliver på!
Sallisen: Kollade in var 3-dygnskortet gäller precis. Vad bra med lite rabatter här å där!
Tack en en gång alla!
/tandtrollet
Hard rock halleluja på dig bara!
Jag måste nog säga att de flesta finlandssvenskar i allafall vi från österbotten känner oss mera som svenskar än som finnar.Men ändå inte....svårt att vara både svensk och finsk....
tandrollet
*ASG* Jag röstade faktiskt på Lordi EN gång! :) Halva släkten är melodifestivalfreaks och tänker åka till Finland för att se finalen nästa år!! ;)
Jag hade svårare som ung att veta VAD jag skulle känna mig som... finsk eller svensk? Stod med fötterna på båda ställen... men nu är jag gift med en svensk och vi är inte i Finland så ofta längre... trivs bättre här, även om jag gärna åker dit då och då.
sallisen: Är dina föräldrar finskspråkiga eller finlandssvenska?
Var i Finland finns din släkt?
Eftersom jag har finlandssvenka föräldrar vuxit upp i
tvåspråkiga Vasa,gått i svenska skolor,haft svenska
vänner och fått kämpa med finskan så känner jag mig mer
svensk.Alltid sett mera på svensk tv (från sverige)
läst svenska tidningar osv. Jag känner dåligt till
tex.finska politiker och kändisar.Ändå känner jag mig
finländsk och stolt över Finland.Lite som en svensk
(Sverige-svensk) i Finland,eller näää...inte så heller!
Du kanske förstår?!
Lordi är inte direkt mina favoriter fast vinnarlåten var rätt ok
Blir nog ingen Helsingfors resa för mig.
Lordis mask som han hade då de vann i Athen auktionerades ut här om dagen för otroliga 6000E