• Kängu

Mindre joller, men gälla skrik/ljud

Hej!
    Vår kille på 4 månader jollrar mindre nu, knappt alls. Men han har istället börjat leka mycket med sina fötter och händer. När man pratar md honom tittar han och ler, men jollrar inte på samma sätt som förut. Känner någon igen det?

Han har även börjat med några gälla missnöjesskrik/ljud som låter "hyenaaktiga" eller som en stucken minigris , låter som att det borde göra ont i stämbanden. Han gör dem inte hela tiden, men lite då och då när han är trött och missnöjd, låter jätteilla. Känner någon igen det?

Som vanligt undrande förälder...

• Svar på tråden Mindre joller, men gälla skrik/ljud
  • hild

hejhej
    min fyramånaders har samma hemska skrik så det är väl del av utveckling...

• Wilmisen

Wilma har haft en sådan period där dessa skrik varit dominerande! (Kanske 2-3 veckor) (Hon är född 19/2) och jag undrade så vad detta söta joller tog vägen. Men så för två dagar sedan började hon med andra ljud och nu pratar hon mer. Men nu har det kommit ett nytt ljud - ett "pffttrrr" som nästan låter som en häst frustar och saliven stänker överallt!

Jag tror att det är en del av utvecklingen att de testar gälla ljud. Och jag läste någonstans att innan de får nya "färdigheter" så kan de bli lite tysta och lugna av sig.

• Skogsstjärnan

Känner igen de gälla hyenaktiga ljuden. Min son på 5 månader prick har gjort de ungefär en månad. Nu har han också börjat med sitt nya favvo-ljud som låter som då småpojkar leker med bilar. Spottet yr kan jag lova

Tycker att det hänt massor i hans utveckling, både motoriskt och "språkmässigt" den senaste månaden!

• glammis

Åhh, visst är det kul med allt som händer! Min pojk är 4.5 månader och beter sig precis som era gör. Sedan har jag hört att bebisar "koncentrerar" sig på en sak i taget. Om tex motoriken är på frammarch (tex leker med sina fötter) så avstannar någonting annat, tex jollret? De är bara för söta...

Svar på tråden Mindre joller, men gälla skrik/ljud