• Bubbelmajja

Postafen + gravid?

Hej,

har sett flera tips om att man kan äta postafen vid illamående och kräkningar?
    Sambon va iväg och köpte en frp Postafen 25mg idag.

Kan jag ta dom imorgon bitti då jag mår som mest illa?
    Det står ju att det inte är farligt som gravid.

Någon som har några erfarenheter`?

• Svar på tråden Postafen + gravid?
  • BeccaGrodan

japp du kan ta dem men räkna med att du blir trött som en gnu av dem.. eller ja jag vart det iaf o det står som en av biverkningarna, dåsighet....

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Tintan

Hej jag åt 1 om dagen i de första 14 veckorna innan mitt illamående släppte,hjälpte mig kanon...mankan ta 1 varje dag även i förebyggande syfte..
    Men man kan bli trött av dem,kände inte jag av nåt..så ät med gott samvete och må så bra
    Kram Tina

• pissypopi

jag tog dem på kvällen innan jag gick och la mig, då mådde jag inte illa på morgonen. Sen tog jag en till på morgonen om det behövdes för resten av dan

• Bubbelmajja

Okej, då kanske jag ska ta mig en ikväll? Då hjälper den kanske bättre tills imorgon bitti, eftersom det är då jag mår som sämst.

Idag har jag faktist mått ovanligt bra på dagen/eftermiddagen
    *peppar peppar*

• Teskedsmamman

Ta en ikväll innan du går och lägger dig och så tar du en imorgon när du vaknar så håller du illamåendet i schack. Jag käkade postafen i 8 veckor med stora sonen.

Jag blev inte det minsta trött av dem.

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • BeccaGrodan

tur att det är så olika, jag vart så trött så jag knappt kunnde hålla mig vaken, iofs va jag trött som tusan innan jag åt dem oxo så det kan ju ha påverkat...

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Bubbelmajja

Tack för alla tips!

Ska ta en ikväll och en imorgon när jag vaknar. Hoppas att detta hjälper, lite skulle ju inte skada i alla fall

• Bubbelmajja

Tog en igår kväll innan jag gick i säng, mådde mkt mkt bättre imorse när jag vaknade. Sambon gjorde fika på sängen och sen klev jag upp, utan att må dåligt
    Kan verkligen rekomendera postafen.

• pissypopi

Bubbelmajja: oj vad bra att det fungerade för dig!!

Snart fru Åhlefors
  • Oggies mamma

Det finns armband mot illamående också. Det är akupressur och har inga biverkningar, fungerade kanon för mig. Kan köpas på www.kulmedkula.se.

• Springsteen

Jag skulle inte överlevt utan dem... men trött blir man!!!!! tänk bara på att de tar två timmar innan de verkar.. skulle jag göra något på morronen så var jag tvungen att antingen ta en tabl på kvällen innan o en när jag vakna eller ställa klockan två timmar innan!!!!! Man får prioriterar lite trötthet mot illamånede

• Springsteen

kula med kula band finns även på apoteket för 145kr... men har inte testat själv.. fick tipset av en på KK oxå att ta två ärtor o tejpa fast 2 fingerbredd nedanför handleden mellan de två senorna.. skulle vara samma sak..

• tinna

Jag levde också på postafen fast för mig räckte det om jag tog en vaej kväll, behövde inte ta på morgonen också. Testade seaband eller vad dom hette (sånna med kula mot handleden iaf) och dom fungerade inte alls. Mådde asdåligt så jag gav dom chansen i två dar sen återgick jag till mina postafen

Kramar och Ramar!
Svar på tråden Postafen + gravid?