• cilis

HJÄLP!! Ond (på alla de vis) blåsa i munnen.

Finnes: Elak blåsa i munnen. Ungefär en vecka gammal, har sakta men säkert blivit lite större.

Sökes: Botmedel, vad som helst! Har försökt "vänta ut" den, men nu står jag inte utlängre.
    Den har kommit emellan mig och mitt godis, nu är måttet rågat!!!

Kan evevtuellt tänka mig ett byte, tex kluvna hårtoppar, mensvärk (lite lagom!!) eller ett stukat finger. Är öppen för förslag.

• Svar på tråden HJÄLP!! Ond (på alla de vis) blåsa i munnen.
  • turia

ta en nål o punktera..
    var sitter den?
    vattenfylld?
    ja bruka ha dem under tungan ibland, även kallade förkylningsblåsor*fast man inte e förkyld*

• cilis

Gaaahh!!
    Det låter smärtsammt...!!

Den sitter på insidan av underläppen. Vet inte om den är vattenfylld...

Tack för tipset! :p)

• yuzz

Det finns en bedövningssalva för munhålor på apoteket, som lindrar och gör att man kan äta. Dessa blåsor kallas för aftne och man får dem av en virus infektion. En gång fick jag HELA munnen full o levde bara på nyponsoppa och blåbärssoppa .

• yuzz

Kommer inte ihåg va den heter men fråga bara på apoteket så vet dem vilken salva det är. Det finns nämligen bara en.

• turia

äh det gör inte ont ..blåsan e nog jävligare i längden, sen e det nog ett himla tryck i blåsan ändå..

• ming

Är det sån afte menar du?
    Finns väl egentligen inte så mycket man kan göra förutom att vänta ut det.

• cilis

Afte är ett nytt ord för mig.

Yuss: Hela munnen...!! Ajajaj.

turia: Du är nog tuffare än mig.

• turia

inte värre än att föda barn...punkterar hellre den där blåsan din

• ming

Afte är de där gulvita "blåsorna" man kan få, men som egentligen inte är blåsor utan sår. Så man kan alltså inte sticka hål på dem.

• yuzz

turia

Det är inga vattenblåsor som man kan punktera utan det ser bara ut som en vit frick som gör djävulskt ot.

Svar på tråden HJÄLP!! Ond (på alla de vis) blåsa i munnen.