• Tiril

min dotter har fått ögoninflammation..

ja eller nåt i den stilen.
    såg igår när jag hämtade henne från dagis att hon hade gult var i dem, i morse när hon vaknade såg hon hemsk ut.
    igenklibbade ögon av gult var, stackars lillan när jag o sambon försökte peta bort allt var.

Nån som haft liknande problem på sina barn? min dotter är 1½år ca.

hur lång tid tar det innan det går över?
    ringde sjukvårdsupplysningen men dom sa att det skulle gå över, men jag som mamma är ju ändå orolig, så snälla....lugna mig!

• Svar på tråden min dotter har fått ögoninflammation..
  • Heidi1

om hon har ögoninflammation kan hon behöva medicin...det e kan va väldigt smittsamt..hade nog åkt o träffat en läkare som får titta på henne

• Majsan70

Min dotter hade det flera gånger i höstas. Penicillinsalva var det som gällde för henne.

Sonen har en elakartad variant nu som tydligen är en virus. Båda hans ögon är igensvullna och slemhinnan har svullnat så mycket att den lagt sig över hornhinnan och hindrar synen. Dessutom ser han ut som om han gått ett antal ronder mot Tyson.
    Han är 14 år så det är ju lite känsligt..*s*

• Svamp Bob Fyrkant

Det är jättevanligt med ögoninflamation!

och det är smittsamt så var noga med hygienen när ni är med dottern, tvätta händerna och ha gärna en egen handduk för det ändamålet!
    Rengör ögat ofta med koksaltlösning (helst sån man köper på apoteket då vet man att man får rätt halt salt)
    Det är absolut ingen fara, det går över men som sagt det är smittsamt!
    Vi brukar få det en gång om året i familjen och det vandrar från familjemedlem till familjemedlem...
    byt örngottet varje dag, rengör ofta och var noga med hygienen!

Hos oss fungerar kamomillte bäst mot ögoninfektion! Rengör ögat med kallt kamomillte så är det borta i ett nafs, fungerar jättebra i förebyggande syfte för er andra också!!

Lycka till!

• clara02

Båda mina tjejer har haft ögoninflamationminstingen va bara 2 månader första gången, de smittar jätte mycket men är inte farligt, va bara jätte noga med att tvätta rent hennes ögon jag brukade ta tvättlappar en till varge öga va jätte noga med att tvätta dina egna händer och barnets händer också, de brukar bli bättre på ca 2-3 dagar..

• Svamp Bob Fyrkant
    Majsan70 skrev 2006-07-01 11:11:30 följande:
    Min dotter hade det flera gånger i höstas. Penicillinsalva var det som gällde för henne.Sonen har en elakartad variant nu som tydligen är en virus. Båda hans ögon är igensvullna och slemhinnan har svullnat så mycket att den lagt sig över hornhinnan och hindrar synen. Dessutom ser han ut som om han gått ett antal ronder mot Tyson.Han är 14 år så det är ju lite känsligt..*s*
    hehe
    Min man fick dubbelsidig ögoninflammation när han skulle intervjua nån känd friidrottare (jag och idrott ) kanske Ato Boldon eller nåt sånt
    han såg inte klok ut , ögonen var totalt igensvullna, varade sig som bara den och mannen såg typ ingenting
    ingen på företaget kunde ta intervjun så han fick snällt pallra sig dit

En annan gång satt han och skakade och huttrade och mådde PISS och skulle intervjua Slash (guns n roses) och eftersom intervjun var i Göteborg och företaget var i Stockholm kunde han ju inte be nån annan ta den så han fick snällt åka dit och göra intervjun med feberfrossa...När han kom hem var han helt prickig = vattkoppor!
    2 veckor senare ställde slash in sin koncert pga sjukdom och vi undrar än idag om han hade vattkoppor

Ganska OT men...hehe
  • Majsan70

svampbob

*ASG*

Nu undrar man ju om han oxå fick vattenkoppor..Undras om man kan hitta det nånstans..

Svar på tråden min dotter har fått ögoninflammation..