Majsan70 skrev 2006-07-01 11:11:30 följande:
Min dotter hade det flera gånger i höstas. Penicillinsalva var det som gällde för henne.Sonen har en elakartad variant nu som tydligen är en virus. Båda hans ögon är igensvullna och slemhinnan har svullnat så mycket att den lagt sig över hornhinnan och hindrar synen. Dessutom ser han ut som om han gått ett antal ronder mot Tyson.Han är 14 år så det är ju lite känsligt..*s*
hehe
Min man fick dubbelsidig ögoninflammation när han skulle intervjua nån känd friidrottare (jag och idrott

) kanske Ato Boldon eller nåt sånt
han såg inte klok ut , ögonen var totalt igensvullna, varade sig som bara den och mannen såg typ ingenting
ingen på företaget kunde ta intervjun så han fick snällt pallra sig dit
En annan gång satt han och skakade och huttrade och mådde PISS och skulle intervjua Slash (guns n roses) och eftersom intervjun var i Göteborg och företaget var i Stockholm kunde han ju inte be nån annan ta den så han fick snällt åka dit och göra intervjun med feberfrossa...När han kom hem var han helt prickig = vattkoppor!
2 veckor senare ställde slash in sin koncert pga sjukdom och vi undrar än idag om han hade vattkoppor
Ganska OT men...hehe