• liten ida

Någon som prövat naturist camping??

Vi har blivit bjudna till min gubbes arbetskompis och hans familj på en naturistcamping i bergslagen. Naturist ä samma som nudist fattar jag det som. Jag är inte särskilt pryd av mig. Men vet inte hur det känns att gå omkring naken med mer eller mindre främmande människor. Finns någon som är natursit eller prövat?

• Svar på tråden Någon som prövat naturist camping??
  • Miramis 1980

Jag tror inte det är någon fara om ni har tex. badbyxor eller bikini på er, men vet inte hundra eftersom jag aldrig varit på nån *s*

(¯`·... Mamma till tre söner + gravid i v.29 ...·´¯)
  • liten ida

Jag pratade med arbetskompis fru. Hon sa att finns någon som heter pröva på och då kan man gå med bikinitrosa. Samtidigt känns ju det helknäppt att gå med trosor medan alla andra är näck. *sorry snurrig*

• Sannive

Har aldrig varit på en naturist strand i Sverige, jag var däremot på ett Thermalbad i Wiesbaden för några år sedan och där är alla som badar nakna. Det kändes lite märkligt först, men när man insåg att ingen brydde sig om att titta på någon annans kropp så var det inget konstigt alls. ... och bada utan kläder är inte dumt alls.
    Du kommer nog att känna dig mer udda och uttittad om du har på dig en baddräkt

men om det är mycket sol så glöm inte att smörja in dig ordentligt med solkräm på rumpan, annars blir det nog en hemsk solsveda

• Alvi

Äh, pröva på - Schmöva på säger jag!
    Jag har spenderat alla mina somrar på en naturistcamping och vill man ha bikini så SJÄLVKLART ska man få ha det!

Är man regelbundet på ett naturistställe känns det ju som att man kanske borde vänja sig vid att vara näck, men är du där på de grunder som du skriver om, så är det klart att du ska få ha på dig overall i badet om du vill det!

Jag har inga problem med att bada naken, men om jag skulle åka ut med min mans jobbarkompis skulle det nog ändå kännas knasigt, även om de är nakna.

Gör som du vill, kanske känns det bra att droppa kläderna efter ett tag?

• liten ida

Sisu och Busmamman

Har talat med naturistvänninnan igen. Känner henne rätt väl från gympan. Hon säger som er. Men jag har beslutat att ta steget fullt ut opch droppa bh och trosor direkt. Den enda som känns lite avigt är att kunna beskåda min mans jobbarkompis i sin fulla prakt, men det är väl en vanesak. Har tränat med att näcka hemma idag.*s*

Svar på tråden Någon som prövat naturist camping??