• troddeduja

Tips till er som använder/tänker använda Sea-Band

Redan från vecka 4 så har jag mått jätteilla dygnet runt. Jag fick tipset att använda sk. Sea-band (akupunktur- armand mot illamående) mot illamåendet. I början tyckte jag inte att det hjälpte nämnvärt, men sen när jag började att ha på mig dem dygnet runt så har illamåendet minskat rejält!
    Det har hjälpt mest mot det illamåendet jag hade på morgonen och när jag skulle gå och lägga mig. Nu tar jag bara av mig det när jag ska duscha!
    Så ta aldrig av det och ät ofta så hjälper det faktiskt!

Varma hälsningar Skrållan

• Svar på tråden Tips till er som använder/tänker använda Sea-Band
  • Fru Indosaurie

Håller helt med. Jag har haft mina på mig dygnet runt sen v 8 eller något sånt. Nu har jag 6 veckor kvar till bf och kan fortfarande inte ta av mig mina har dom endast av när jag duschar.

• Skogsliv

Tack för tipset! Ska nog köpa imorgon, har legat och kräks i en vecka, tappat 2 kg sedan i torsdags...inte det roligaste man kan göra och man missar ju jobbet!

• Norahs mamma

Skönt att det funkade för dig, men här funkade det inte...
    Spydde som en gris oavsett Seaband eller inte

• Curlingmorsan

Jag har bara provat dom idag men känns tyvärr inte som dom hjälper. Men jag ska självklart ge dom en ärlig chans! Jobbigt bara om man måste ha dom dygnet runt, kommer ju få kritvita "armband" sen när man tar av dom nu när det är så fint väder ute.

• Bejbiss

TS: Vart handlar man dom?

• Anniepannie

Tycker oxå att dom funkar kanon bra. Köpte dom först mot åksjuka. Spyr som en tok när jag flyger eller åker bil långt. Nu funkar det perfekt. Trodde inte alls på dem när jag köpte dom men kul att man kan ha fel... Nu så har jag dom när jag känner att illamåendet kommer krypande (man blir så fult brun om man har dem på sej i solen ).

• Skogsliv

Nu har jag köpt in dom och har dom på...vet inte om det är pga att jag blivit allmänt bättre som jag inte mår lika illa eller om det har med sea bands att göra. Är i alla fall, sea band eller inte, första dagen på en vecka jag inte spytt (peppar peppar)

• vera82

Jag testade dom men funkade inte på mig men testade däremot akupunktur som barnmorskan satte nålar i handlederna.
    Funkade!!!

• troddeduja

Det gäller verkligen att man sätter dem rätt! Läs den lilla folder som följer med noga! Kulan ska sitta mellan de två senorna som löper på insidan av handleden, tre fingrar ner från handflate-linjen. Det ska nästan smärta lite grann, jag brukar dessutom massera lite lätt på kulan vid behov.
    Men jag var med om en rätt lustig grej. En arbetskamrat påstod att jag hade dem för långt ner (mot armbågen), så jag flyttade upp dem ett snäpp. Men vad händer? Jo, jag börjar må illa efter 5 minuter! Så jag flyttade ner dem igen....och mådde bra efter en stund igen!
    Så funkar de inte, prova olika lägen och se vad som funkar för er!

OBS! Glöm inte att ta av dem om du ska träffa nån som inte vet om eran "hemlighet" än!

• Hey Princess

Funkade inte på mig! Mådde MER illa! Konstigt....

• Skogsliv

Funkar lagomt tycker jag, gör faktiskt lite ont att ha dem!

Svar på tråden Tips till er som använder/tänker använda Sea-Band