• menu

Gulafebern vaccin, hur vet man om man måste?

Skall till Trinidad & Tobago, där behöver man inte gulafebervaccinet MEN om man kommer från ett område där gulaberen finns så måste man visa intyg på att man är vaccinerad, annars släpps man ju inte in i landet.

Nu till mitt problem, åker från amsterdam men har mellanlandning i venezuela (paramaribo), dvs samma plan fortsätter till Tobago efter 1½ tim.
    På olika listor finns venezuela ang som land där gulafebern finns, dock främst i ena delen av landet vad jag fattar å tex charter turister till Isla margarita behöver ju inte ta gulafebern vaccinet?
    Hur räknas detta nu då? behöver vi ta den för att komma in i Tobago ?? räknas sådan mellanlandning överhuvudtaget ??
    Finns det nånstans att läsa exakt vad som gäller ???

Har vart på Tobago innan men flög då via barbados, å då behövdes det ju inte.

• Svar på tråden Gulafebern vaccin, hur vet man om man måste?
  • väntar o längtar

Varför chansa? Passa på att ta en långsiktig vaccination typ Havrix eller Twinrix (heter den så?). Då slipper du fundera vid varje resa.

• menu

väntar å längtar: vad har de med gulafebern vaccinet att göra? de har vi naturligtvis. Chansa å chansa vi åker ju inte till ställen där gula febern finns...

• väntar o längtar

Sorry! Läste/tänkte fel... Glöm mitt inlägg och ha en trevlig resa.
    Själv går jag nog och sover nu.

• menu

förövrigt så ges ju inte gula febern vaccinet överallt, vi tex måste åka över 30 mil för att ta den i såfall...

• kanallt

Skulle tro att det är bra för formalian om T&T kräver att man är vaccinerad när man kommer från infekterat område även om du bara byter plan i Paramaribo(som för övrigt är huvudstad i Surinam).

• menu

kanalat; he hee ja då vet jag ju inte själv vart jag skjall mellanlanda.. frågade på resebyrån var denna paramaribo ligger å fick till svar att det är vid porlamar, venezuela...

söker jag på resan på nätet (går bara ett ena plan i veckan från amsterdam till Tobago, så det går liksom inte att blanda ihop dem.. så kan man få fram mellanlandning i porlamar, å på en annan sökning mellanlandning i paramaribo...? tiderna är dock exakt samma...

hur som hells är det ingen som vet vad som gäller?? kan man inte leta nånstans när man behöver vaccinet från vilka länder det exakt gäller (inte bara i vissa fall" hur skall jag veta vad "vissa fall betyder?"

• Rusty

Mellanlandningar räknas inte. Men kolla med närmsta vaccineringscentral eller T&T:a ambassad/konsulat om du vill ha det från nån som du vet har koll

• menu

vaccinationscentral? sånt finns inte här i norrland å vårdcentralen som ger vaccinationer har då verkligen ingen koll på nått här!

ambassad jo jag tyckte bara det kanske är lite löjlig fråga att störa dem med?

• Rusty

Nä vårdcentralen går bort. Ring en riktig vaccinationscentral. Hit t ex:

gulasidorna.eniro.se/query&advert_code=62238596&header_code=&search_word=vaccination&company_name=&where=stockholm&ax=

Du behöver ju bara ställa frågan så den kan ju vara varsomhelst...

• kanallt

Kanske Porlamar på Isla Margerita var vad resebyrån menade? Låter betydligt rimligare då det är nära till T&T. Trevlig resa!

• kanallt

Kanske Porlamar på Isla Margerita var vad resebyrån menade? Låter betydligt rimligare då det är nära till T&T. Trevlig resa!

• kanallt

• kanallt

• kanallt

• kanallt

• menu

Jo men nu ligger ju inte paramaribo vid porlamar , får kolla upp båda ställena när jag årkar här om några dagar, ligger nu i feber... å skall inte åka förrän i vinter

Svar på tråden Gulafebern vaccin, hur vet man om man måste?