• Anonym (Foten!)

Tips för fotvårtor?

Någon som har ett bra tips mot fotvårtor?
    Himla läskiga små som sitter under fotsulan och gör ont lite till och från. Bläää! Vill alltså ha något som tar bort dem för alltid och inte "avlastande plåster"....

• Svar på tråden Tips för fotvårtor?
  • smurfis75

Vårtmedel är väl det bästa? Tar ett tag, man måste ha tålamod i massor men det funkar. Hade vårtor under foten när jag var mkt yngre och det tog tid men de har aldrig kommit tillbaka...

• tandrollet

Vilket vårtmedel är bäst?!

• smurfis75

Oj, det har jag ingen koll på. Men köpte på Apoteket och det fanns olika graderingar, tror jag använde det starkaste som fanns till salu.

• BlåRosen

Vanlig vit krita funkar också...

• tandrollet

Smurfis75: Okej;tack för tipset!

Blårosen: Krita?!

• mymlan77

Nåt som heter BISALVA å finns på hälsokost.. En klick sånt å så ett plåster på.. Upprepa varje dag(en eller flera gånger).. Sen poff så är de borta.. förhoppningsvis

• Anonym ((aj ont))

Scholl´s använde jag, var det enda som funkade!
    Köpte det iofs utomlands så jag vet inte om det är samma styrka här.

• BlåRosen

Ja,,, vit krita..
    Sånna som man skriver med på "svarta" tavlan som man hade i skolan..

Krita kväver fotvårtan, så det inte kan "andas" å frodas...
    Det gäller att ha tålamod med fotvårtor,,, det kan ta väldigt lång tid innan dom ger med sig..

• Anonym (Länge...)

Silvertejp, vårtmedel, lapis...

Det sägs att vårtor försvinner av sig själva förr eller senare. Men den lilla elaka sak som jag har under foten har hängt med i tio år och överlever allt. Jag brukar ta en rejäl sax och klippa lite i den för att få bort torkad hud och bitar av vårtan. Ger mig inte förrän det blöder.

Blä, vilket äckligt inlägg jag skrev.

Svar på tråden Tips för fotvårtor?