• BillaBong

slår ett slag för galltvålen!

Satt och diskuterade galltvålen i en annan tråd och kom på att jag kan ge den en egen om folk missat att tvålen finns.

Antar att de flesta föräldrar står och gnuggar händerna röda för att försöka få bort fläckar som inte försvunnit i tvätten? Jag med!...

Köp en tvål! Den kostar inte alls mycket! Man får ge 49:- för en fast och 79:- (tror jag?) för en flaska med flytande. Och de är dryyyga och räcker länge, länge så det är väl värt pengarna! Finns att köpa på t.ex. Järnia, Hemtex oxh Cervera.

Senast i dag stog jag och tvättade två av dotterns nerbajsade byxor - inte ett spår kvar nu!

Jag använde den också på en av dotterns pyjamaser (vit) som hade en stor bajsfläck på precis hela ryggen. Tvättade den två gånger för hand och tre ggr i maskin  innan jag gav upp och bara lät den vara. Sen köpte vi galltvålen och även fast pyjamasen legat med tvättade och intorkade fläckar i flera veckor försvann de direkt med tvålen, mitt framför ögonen på mig!

Andra exempel på fläckar jag fått bort med den är:
    - Blåbärspaj på vit tygsoffa!
    - Oljefläckar (på bomull, dock inte nylon)
    - Rödvinsfläckar
    - Oljefläckar på händerna

Jag tänker i alla fall inte klara mig utan min galltvål!

d(-_-)b
  • Svar på tråden slår ett slag för galltvålen!
  • zazla

Åh tack för att du påminde mig . Hörde talas om denna mirakeltvål för längesedan, innan dottern föddes men jag fattade aldrig vart jag skulle köpa den någonstans. Nu vet jag och ska genast göra det

Fast GALL-tvål låter ju asäckligt. Vad är den gjord av egentligen?

• BillaBong
    zazla skrev 2006-07-02 01:02:17 följande:
    Åh tack för att du påminde mig. Hörde talas om denna mirakeltvål för längesedan, innan dottern föddes men jag fattade aldrig vart jag skulle köpa den någonstans. Nu vet jag och ska genast göra det Fast GALL-tvål låter ju asäckligt. Vad är den gjord av egentligen?

Varsågod! Glad
    Det är gjort på ... oxgalla -rysa- ... Men guuud så bra det funkar! Försöker slå bort den tanken när man står och löddrar i handfatet Räcka ut tungan

d(-_-)b
  • zazla

BillaBong: Så då var det inte bara som jag misstänkte och fasade då? Jaja, jag ska prova iallafall Det är ju inte så att man ska äta den liksom

• BillaBong
    zazla skrev 2006-07-02 01:07:05 följande:
    BillaBong: Så då var det inte bara som jag misstänkte och fasade då? Jaja, jag ska prova iallafall Det är ju inte så att man ska äta den liksom

Nej exakt och så länge man inte gör det är det ju inte SÅ farligt

d(-_-)b
  • mickz

Håll me TS denna tvål e ju som ett mirakel

• BillaBong
    mickz skrev 2006-07-02 01:13:27 följande:
    Håll me TS denna tvål e ju som ett mirakel

... Minst! Skrattande

d(-_-)b
  • CrystalHeart

Och jag är "kärringen mot strömmen" och tycker inte alls den är bra!

Har guggat och tvättat och gjort efter konstens alla regler, men fläckarna sitter kvar i alla fall. *suck*

• BillaBong
    CrystalHeart skrev 2006-07-02 09:29:39 följande:
    Och jag är "kärringen mot strömmen" och tycker inte alls den är bra! Har guggat och tvättat och gjort efter konstens alla regler, men fläckarna sitter kvar i alla fall. *suck*

Det FÅR man vara

Men vad konstigt?! Vad har du försökt få bort för fläckar då?...

d(-_-)b
  • Blixten

Håller med CrystalHeart, det funkar inte alls speciellt bra när jag har försökt. Jag gnuggar, löddrar, blöter osv och lik förbannat är fläckarna kvar...

Det är diverse fläckar jag har försökt få bort och jag har försökt få bort dom hyfsat snabbt så att det inte ska hinna torka in.

• Isorfidien

Jag älskar min galltvål!

Sonen lyckades få målarfärg över hela jackärmen en gång och efter lite gnuggande och en vända i tvättmaskinen finns det knappt ett spår av färgen.

Numera gnuggar jag in torr galltvålen på torr tvätt och slänger in tvätten i maskinen och vips är fläckarna borta!

Svar på tråden slår ett slag för galltvålen!