• Anonym (Brutet)

Brutet finger

Hej.

Jag undrar om nån vet hur ett brutet finger ser ut? Min man tog tag och vred om det så hårt igår. Idag är det alldeles svullet och "hårt" . Det är mörk rött runt knogern. Kan böja det till en viss del, men det gör ont när jag sträcker ut det.

Ja jag vet att detta inte är sjukvårdsupplysningen , men jga orkar inte åka till sjukhuset. Bara massa frågor. Nån som vet? Snälla?

• Svar på tråden Brutet finger
  • Anonym (Brutet)

Ja, lite inte fullt lika mycket som innan.

• Anonym

varför vred han runt ditt finger??

har du kylt på fingret så kanske svullnaden går ner lite så kanske det går att böja o sträcka mer på fingret, jag skulle nog vänta lite, blir det inte bättre åk till din vårdcentral.

• flingflong

Men det kanske är för att det är så svullet som du inte kan böja det. För det brukar göra väldigt ont om det är brutet

Livet är bra kul ibland...
  • Anonym (Brutet)

ok. Ni tror inte det är brutet alltså. Detta hände igår .det är ju svullet så det kan bero på det...men jag tänkte om nån haft ett brutet finger visste..
    Ska testa och kyla ner det nu.Tack.

• flingflong
    Anonym (Brutet) skrev 2006-07-02 11:02:29 följande:
    ok. Ni tror inte det är brutet alltså. Detta hände igår .det är ju svullet så det kan bero på det...men jag tänkte om nån haft ett brutet finger visste.. Ska testa och kyla ner det nu.Tack.
    Är ju omöjligt att säga men testa och kyl ner och se om det blir bättre, annars är ju röntgen det enda sättet.
  • Anonym (Brutet)

Ok, tack.

• Anonym (Brutet)

tack. kanske behöver det . sen . är mest ledsen och känner mig stum.

• flingflong

Ja, jag finns här när du vill och orkar. Ta all tid du behöver.

Svar på tråden Brutet finger