• diamonden

Liten mage för att vara i vecka 22?? Kolla in mina bilder och bedöm! :)

Vad tycker ni om min mage?? Är i vecka 22, och folk börjar klaga på att det syns så lite. Såvida jag inte har supertajta korta linnen syns det inte ens att jag är med barn...jobbigt att få höra från alla håll och kanter att man är liten :S Nån som har samma "problem"?

• Svar på tråden Liten mage för att vara i vecka 22?? Kolla in mina bilder och bedöm! :)
  • Jesssicaaa

min syntes inte heller vid den veckan å nu är den stor

• Tricia

Magen kommer, vad glad för att du inte har så stor mage än.. jag får kommentarer åt andra hållet.. " oj , syns det så mkt redan?".. nog har jag en kula men inte så stor

Tricia v 21...

• hejlis

Säger som föregående. Magen kommer, var glad så länge den är liten! Är nog ganska vanligt med första barnet. Att magen kommer sent alltså. Min mage var nog ungefär som din. När andra påpekar det är det bara att rycka på axlarna och såga att det är skönt med liten mage. Inte i vägen!

• mamme

När jag fick mitt första barn såg jag ut som du, det syntes inte mycket att jag var gravid, magen kom senare, helt plötsligt var den bara där..

Jag tittade på bilderna i ditt galleri (jättefina), där ser man en tydlig skillnad på hur din mage förändrats. Innan var det en liten kula längst ner på magen, nu har magen ovanför naveln också börjat "följa med och töjas ut".

Lycka till bebben...

• jeanna

hej!
    Hade inte heller vidare mage i vecka 22. nu i v 28 har den kommit lite mer . Bara skönt att den inte växer för fort. Lovar att den kommer!!!!!!!!!

• mian75

Min mage började inte synas på allvar förrän runt vecka 25. Din mage kommer att börja puta, tro mig .

• malincha

Jag ska väl inte sticka under stolen med att din mage är liten... men det beror ju på vad man jämför med!!! Alla är olika byggda fysiskt. Är man lång och smal kan ju barnet växa lixom mer på höjden, är man liten och kort måste ju bebin växa typ rakt ut. Har man mycket magmuskler pressar de in magen osv. Jag har alltid fått höra att jag har sååå liten mage (får höra det fortfarande i v. 36 trots att jag är enorm!!!). I början fick jag typ övertyga folk att jag verkligen var gravid!!

Din bebis är ju typ bara 19 cm....

• Ängel1982

tja, stor kan man ju inte påstå att den är men det beror ju en hel del på hur man själv ser ut i kroppen i övrigt, du e ju ganska smal annars med menar jag.

Svar på tråden Liten mage för att vara i vecka 22?? Kolla in mina bilder och bedöm! :)