Min pappas dödsdag.
Min pappa tog sitt liv på sommaren 1991. Jag har nyligen börjat prata om det och bearbeta det, så sommaren är väldigt svår för mig.
Sedan har jag en fråga som jag inte kan släppa och som är väldigt jobbig för mig. Pappa tog bilen och körde hemifrån den 5 juni 1991. Han kom aldrig tillbaka. En månad senare, den 3 juli, hittades han i sin bil på en skogsväg 1 mil hemifrån.
Polisen sa att han förmodligen hade dött samma dag som han försvann, alltså den 5/6. MEn det kunde också ha hänt någon dag senare. Med tanke på hur min pappa såg ut (har läst polisrapporten) så är jag övertygad om att han dog samma dag som han försvann. Men eftersom detta var ett särskilt fall, och pappa var så förstörd att de inte ens kunde göra en obduktion, så blev det officiella dödsdatumet den dagen då han hittades, den 3/7. Det är i morgon. Och då blir det 15 år sedan. Det känns som om jag har två dödsdagar på honom. Jag VET att han dog den 5/6 men i alla papper och på hans gravsten står det den 3/7. Detta känns så jobbigt och förvirrande.
Hur hade ni tänkt? Vilken dag är min pappas Dödsdag egentligen? Det känns viktigt för mig att kunna släppa en grej av 1000 obesvarade frågor kring hans död.
Kramar från
Carina Persson i Kristianstad