• Anonym (?)

Spanska Flugan Tabl

Är det någon som kan ge mig info om spanska flugan i tabl form. Min sambo tagit såna och jag blir orolig för ifall de gör mer skada än nytta och vad för skada i sånt fall. Vi försöker få bebe och kan beben då ta skada av hans dumhet eller kan det göra att man inte får barn etc?

• Svar på tråden Spanska Flugan Tabl
  • Anonym

allt som har med droger att göra skadar antingen spermierna eller kan ge kromosomskador på barnet pga kassa spermier...

så antingen kan du få svårt att bli med barn eller så riskerar du att få missfall/sjuka barn...

varför riskera något sådant?

o varför skaffa barn med en man som använder droger eller steroider? verkar inte rätt mot barnet...

• Anonym (..)

har aldrig hört att spanskaflugan ska vara farlig.. men det kanske den är??
    men jag tror då inte den gör att ni kommer få missfall eller typ utveklingstörda barn.
    och att ta spanskaflugan är inte att missbruka i alla fall.... utan en bra hjälp om killen inte kan få stånd eller om man har svårt att komma, å säkert mycket mer.

• BeataBus

Det är ingen direkt drog..utan Sexuellt afrodisiak..om du menar den Spanska flugan...

Hittade detta om Spanska Flugan
    Uppkåtningsklassikern. ta 5 till 10 droppar i ett glas med exempelvis kaffe eller läsk och din partner är kåt och villig resten av natten. (OBS Skall intagas ca 30 min innan önskad effekt.)

Innehåll per ml: 4,7 mg Vitamin C, 4 mg Yohimbe, Etanol <5%, Alkohol <5% vol.

Effekten kan variera kraftikt från person till person. Många får mycket stark effekt och vissa andra känner lite mindre.

Den vanliga nackdelen med framgång är att den retar ens vänner så ohyggligt.
  • Anonym (MYT)

Spanska flugan har INGA afrodisiaska effekter whatsoever. Hela det är en bevisad MYT! Snälla.... sluta föra det vidare.

Det är egentligen någon sorts torkad, mald skalbagge, men det som säljs som spanska flugan innehåller ju stort sätt vad som helst.... folk köper myten och sedan produkten.

• Anonym (?)

Tack för era svar, till dig Anonym som svarade först. Han använder inte droger, han är inte missbrukare, skulle det vara så sa hade jag inte stannat kvar eller velat ha barn med en sådan person.

Den spanska fluga som han tagit har gjort honom upphetsad och det har han varit i över 24 h.

• jakthustru

Den riktiga spanska flugan är en riktig fluga som finns i bla marocko. Såg sånna i torkad version när jag var där som man gjorde te på. Inte jättenyttigt kanske, men knappast farligt för ev. blivande barn... Tror jag iaf

Svar på tråden Spanska Flugan Tabl