• Splach

ANALSEX tips och råd..

Efter att ha sett ett X antal trådar, om oroliga tjejer, som gärna vill prova på anal sex, men inte vågar, och alla frågor som dyker up angående analsex, har jag bestämt mej för att starta en tråd, enbart för analsex, där vi kan hjälpa varandra..

Tänkte även skriva ett litet "faktablad, gjort av mej själv" för att förklara en del saker, för dom som undrar..

Analsex.

Ja varför har man analsex, undrar många, en del tycker det är total tabu, andra väldigt spännande, och det där med att det är spännande, och lite förbjudet, tror jag det är många som har lockats av, en annan sak som gör att fler vill ha det, är att folk numera inte hymlar om det, utan står för att dom har det, och många berättar hur skönt dom tycker att det är..

Så gör det inte fruktansvärt ont när man har analsex?
    Nej det behöver det inte göra, men har man inte värmt up och mjukat up analet innan, så gör det nästan garanterat ont, och upvärming är A och O för att analsex ska kunna fungera, och att låta partnern värma up analet gör oftast oxå, att tjejen kan slappna av och känna sej tryggare, vilket är väldigt viktigt, för är man inte avslappnad gör det otroligt ont, och ett ej upvärmt anal, eller ej avslappnat anal, kan leda till sprickor i analet när penisen förs in, pg av att det blir för stor spänning i ringmuskeln på en gång, och skinnet hinner inte riktigt med att töja ut sej..
    Och en spricka är inget som är skönt, det blir obehagligt i många dagar framöver, och framförallt när du ska bajsa..

Så hur undviker man det här, och hur mjukar man up?

Många använder lite glidmedel på ett finger och mjukar up analet med, medans andra använder speciela anal sex leksaker..
    använd det som ni tycker är skönast, och prova gärna flera olika saker, för att hitta det som passar just er, och tro inte att bara ni har pillat lite i analet i 1 minut så är det bara att tjuta och köra, utan ju längre du har värmt up, ju skönare blir det.
    En bra sak är att använda analsexleksaker, då ni kan varjera storleken en del, eller använda en så kallad "buttblug stavas?"
    dom kan ni även har i medans ni har vanlig sex, och många tycker det är extra skönt, då penisen blir att tryckas ner mot g punkten inne i slidan..
    att använda ett finger o värma up med, under själva sex akten är väldigt bra det med, det kan göra att det blir lättare för tjejen att slappna av..
    Tänk på att det är ganska stor skillnad på en penis och ett finger, och det är inte bara att trycka in penisen, när det är dags för det, utan ha på mycket glidmedel och kör sakta in den, inte många som kan ha in en hel penis i sej, utan kanske bara toppen på den, i alla fall till att börja med.
    Och tänk på att vara avslappnad, annars gör det väldigt ont.
    Det finns en speciel kräm, som man ska smörja in analet med ca 10 minuter innan analsex, för att lättare slappna av, och för att minska smärtan o öka njutningen, vilket kan vara bra för nybörjare att använda, krämen heter Anal-eze och finns på bland annat www.sexigasaker.se

Hur känns det nu då?

Ja känslan är olika från människa till människa..
    Först tyckte jag att det kändes väldigt skumt, varken skönt eller gjorde ont, och jag likande känslan med att skita!
    känslan efter analsex, var även den att man var skitnödig, pg av att ringmuskeln hade blivigt utöjd..
    Detta var enbart dom första gångerna som det blev o kännas så efter analsex, och jag fick även en spricka vilket gjorde väldigt ont..
    Men ge inte up bara för att ni får sprickor, utan precis som all annan hud, så härdas huden, och tänk då på att nästa gång mjuka up mer.
    nu mera njuter jag av analsex, och det känns inte alls som att man ska skita

Så blir det inte skit på penisen då?

klart att det kan bli skit på penisen, men det är inte vanligt.
    I regel så har jag inte analsex om jag känner mej skitnödig, eller haft diarré under dagen.
    Det går även att känna om du har skit i analet, dels genom att köra up ett finger, óch det är mindre pinsamt om du får skit på fingret än om din partner får det, eller genom att känna inne i vagninan, då skinnet mellan analet och vaginan är enormt tunt och du känner om du har skit i analet, genom att känna mot analet..
    och jag har aldrig varit med om att jag fått ränskita efteråt, eller vaknat med skit i hela sängen, som så många är oroliga för..
    det som är, är att om han lagt sattsen i analet, så känns det som man bajsar diarré när man trycker ut det sedan.

vist är det klart att man kan få skit på penisen, men å andra sidan, har man gett sej in i leken får man leken tåla.
    Och för att underlätta och känna dej renare, så duscha gärna före och tvätta runt analet.

Så glöm nu inte

* mjuka up länge
    * slappna av
    * använd glidmedel
    * var försiktig och ta det lung

Så Lycka till, och hoppas någon fått reda på något av min text, och fått någon nytta av den.
    Om inte annat fråga om det är något ni vill veta.

• Svar på tråden ANALSEX tips och råd..
  • Splach

Skatesta

Var så lite så..
    Får hoppas fler får nytta av min lilla text

• Daidi

Super duper kanon!!!
    Puffar upp så fler får ta del av dina kunskaper

• Splach

puffar lite till, då jag hoppas att någon drar nytta av min text

• Splach

ojojoj, borde verkligen kolla igenom mina texter innan jag lägger ut dom, stavfel har jag gott om.

• Anonym (MinaTips)

Ibland kan analsex göra ont (det kan förresten vaginalt också).
    Här skall jag försöka lista dom vanligaste obehagen och vad man skall tänka på för att det skall vara enbart skönt.

1. "Krampknip"
    Alla har väl haft kramp i vaden och vet hur det knyter sig i smärta. Precis samma sak kan hända i slutmuskeln om man är oförberedd eller första delen av penetrationen går för fort. Det gör fasansfullt ont.
    Enda sättet är att dra ut den igen och börja om. Ett trix är att börja med en plugg av mjukare material (sätt den gärna i varmt vatten innan det minskar risken).

2. "Den skumma in- och utkänslan"
    Har läst fler med samma erfarenhet. Den första stunden känns det ofta konstigt och skönt samtidigt. Den konstiga känslan är som: stopp nu det åker både ut och in här, vad otäckt.
    Ta det långsamt några minuter så försvinner den känslan helt sen.

3. "Bottennapp"
    Där ändtarmen slutar övergår den i en böj i grovtarmen. Har killen en mycket lång penis eller man inte är helt tom kan djupstötar vara smärtsamma. Det gör ont vid själva stöten och försvinner direkt igen.
    Självklart är den enda lösningen på detta att se till att vara helt tömd därbak och att välja en ställning där han inte når så djupt.

4. "Det brinner"
    Oavsett hur mycket bra glidmedel man har så kan slemhinnan kännas brännande. Antingen efter ett mycket långt och intensivt samlag, eller efter viss mat (starka kryddor och lite lös mage).
    Enligt min erfarenhet så finns det inte mycket man kan göra än att avsluta. Förutsatt att det inte beror på för lite glid bara.

5. "Som en finne i rumpan"
    Hemoröjder, sprickor och andra bekymmer har jag inte så mycket erfarenhet av men jag föreställer mig att det kan ställa till bekymmer... Någon som vill fylla på här?

Svar på tråden ANALSEX tips och råd..