• Linsen

Kvibergs marknad i Göteborg

Är det någon som varit där? Är det mycket folk där på sommaren eller är det mer besökare där någon annan årstid?
    Jag har massor av barnartiklar (kläder, möbler osv) som jag tänkte göra mig av med och tänkte att det kanske är en bra idé att åka dit en helg.

• Svar på tråden Kvibergs marknad i Göteborg
  • HumDis

Jaaa du, jag hade nog inte ställt mig på Kvibergs marknad för att sälja barnsaker (det är MYCKET skumma och ljusskygga affärer som pågår där) utan hellre vid den där nya marknaden som finns i Frihamnen.

/ HumDis
  • Linsen

Nämen, är det sant? Kollade på deras hemsida och det såg så himla seriöst ut.
    Vad är det för marknad som finns i Frihamnen? Hur hittar jag info om den?

• litenkisse

Min vännina sålde sina barnsaker där i april, hon fick det mesta sålt redan när de höll på att bära in!
    Det köptes upp av de mer "inbitna" handlarna, hon kunde säkert fått nån krona mer om han sålt själv, men nu slapp hon ju stå där hela dagen. Hon fick ihop över fyratusen på grejer som de egentligen tänkt slänga pga platsbrist.

Ta det som det kommer, för det kommer ändå...
  • Nyima

Den typen av ljuskygga affärer som HumDis beskriver finns visserligen, men jag kan inte förstå varför man pga det inte skulle ställa sig där och sälja?. Det är en enorm marknad och häleriverksamhet och dyl. kan nog inte undvikas. Jag hade också hört en massa skumt om marknaden innan jag var där första gången, men märkte inget särskilt bara en himla livfull och rolig kommers! Pga av storleken och kunderna tror jag att det visst finns bra lägen att bli av med sina grejer billigt. Det beror nog snarare på var på marknanden hamnar.
    Marknaden i Frihamnen har jag missat, låter spännande!
    Lycka till!

• Linsen

Tack för era svar!
    Jag tror att jag ska ta mig en vända dit någon helg för att kolla hur det verkar (är lite lat i värmen bara).
    Jag är inte ute efter att göra nån fantastisk vinst på mina saker - måste bara få mer plats här hemma. Har redan skänkt bort massor till vänner, men har hållit lite på en del saker då jag hoppades på ett litet syskon.

Svar på tråden Kvibergs marknad i Göteborg