• Aurora

packa napp i bb-väskan?

är det så nödvändigt??Har hört att man ska vänta med napp för det är skillnad för barnet att amma och suga på napp...om man nu vill använda napp..det vet jag ju inte ännu..

• Svar på tråden packa napp i bb-väskan?
  • Myrillan

Vänta du med napp tills du vet om du behöver den eller inte. Du klarar dig utan napp 1a månaden. Detta oxå för att ammningen bör etableras innan du börjar med napp.

Lycka till!

• Myrillan

Kan ju berätta att vi började med napp efter ca 6 veckor för han ville snutta (tutta) så mycket. Jag tyckte det var lite jobbigt att sitta med tuttarna i vädret hela tiden.
    Men det var ju inte bara att ge honom nappen inte. Den kom ut lika fort. Vill man att barnet ska använda napp så får man truga ett tag. Det är bara att stoppa tebax och hålla den där. Till slut stannar den kvar. Det kan ta några veckor

Kram

• Alveline

Ingen av mina två barn tog någonsin napp.. den bara poppade ut..nu när jag väntar denna familjens trea börjar jag tro på att en napp redan på BB vore bra. Vi vill ha napp efter två barn som inte kunnat tröstas på bussar etc på samma sätt.

• Jejja

Mina barn har aldrig tagit napp. Får se hur det går denna gång.De har aldrig haft behov av napp. Och har de fott tag i en så har de bara tuggar på de och sen spottat ut.

• Mia o Simon

Jag hade med napp till bb till mitt första barn. Det tog två dagar innan mjölken rann till, och jag kan säga att sonen var otröstlig och hungrig tills jag till slut tog fram nappen. Då lugnade han sig och sen rann mjölken till och han tog tutten jättefint. Visst kommenterade sköterskorna det, men man bestämmer själv. Och amningen funkade bra sen ändå...

Nu väntar jag andra barnet när som helst och har packat ner napp igen. Tycker det har känts bra att ha barn som tar napp. har en kompis nu som har det jättejobbigt med amningen på nätterna med hennes 7-månaders son. Han vill tutta hela tiden, och tar inte napp. Kan säga att hon verkligen önskar att han gjorde det. Jag tycker att det har varit bra med nappen vid tröst och sonen blir så gosig och trött när han tar den nu på kvällen( han är 3 år nu). Har ju hört att de kan blir förvirrade på bb med att det är olika sugtekniker och så....Det kan de säkert, men det har funkat bra för oss ialla fall. mvh Mia

• Teskedsmamman

Jag kommer ha med napp nästa gång!!!

Totte låg och ammade eller sög på mitt lillfinger i tre nätter innan vi åkte hem och på vägen hem köpte vi napp, det har aldrig varit några problem med ammandet osv, men jag fick mer sömn när han fick tutta med nappen när han var "snuttnödig"...

• Fille Fjonkan

Vi hade med napp och den kom väldigt väl till pass. Tack vare den kunde även jag få lite mat i mig på BB. Barnmorskorna på BB var noga att påpeka att de inte rekommenderade napp så tidigt, men för oss kändes det rätt. Kisens aminigsteknik blev aldrig störd av nappen och efter hemkomsten hade han den främst när vi åkte bil och i andra situationer när jag inte enkelt kunde ge honom bröstet ögonaböj. Han valde att sluta helt med napp när han var 5 månader.

• nenababe

Vi hade då ingen. När han gnällde stoppa jag in bröstet o då blev han tyst.
    Kram!

• Bianca

Här vill dom att man ska vänta tills det funkar med ammandet. Men jag tycker att man ska göra som man själv vill. Det har ju funkat det med. Jag ska inte ha napp, till BB iaf.

Lycka till

• Vombell

Vi hade ingen napp med till första men efter första dygnet så blev vi rekommenderade av BB-personalen att gå ner till Apoteket på sjukhuset och köpa en. Med de andra två har vi haft med napp direkt och det ska vi nu med fyran också. Rekommenderar apotekets små nappar i början

• liselotte72

Hej!
    jag har packat ner napp i min väska.Har 2 st nappbarn sedan tidigare.
    men det är ju inget som säger att denna lille*kommer att ta napp.

Ha en bra dag allihopa!

Svar på tråden packa napp i bb-väskan?