• Butterfly

Longlasting lipstick

Köpte Max Factors Lipfinity igår. Blä! Ser ju torrt o fult ut efter ett par timmar. Håller INTE vad det lovar! Så... har ni något tips på ett bra hållbart läppstift?

• Svar på tråden Longlasting lipstick
  • AnnaGBG

Jag äälskar Lipfinity!! Men om du tar för tjockt lager av det ( själva färgen ) eller fyller på den igen så kan det bli konstigt. Tjockt och lite grynigt. Men "överlagret" kan du ju ösa på med... Testa igen!

• Aiwendil

Man ska tydligen se till att ha det där läppglanset på hela tiden!
    Tycker INTE att funkar någe bra på mina läppar.
    Blir torrt och "smulligt" på nått sätt.
    Inte alls bra!

Nä, läppstift på, bit av, pudra lätt och måla dit, bit av!
    Det är mitt tips
    Funkar faktiskt OM man inte pudrar för mycket

• Dragonia

Jag beundrar alla som orkar hålla på med läppstift, jag har försökt att köpa på mig några - använt dem vid fest och tyckt att det var jättejobbigt varje gång att ha koll på hur läppstiftet såg ut, inte nog med att man måste lägga på ett nytt lager med jämna mellanrum, så får man det på alla glas, måste kolla igen om man har fått något på tänderna för att slutligen helt glömma bort att man ens hade läppstift och få en chock hur hemsk man ser ut när hälften sitter kvar och resten av läpparna har blivit skrynkligt torra.... Huga..men hoppas ändå fortfarande att det kommer att vara supersnyggt vid något särskilt tillfälle och att man bara ska behöva ha på det en enda gång.....men som sagt hoppet finns ju kvar in i det längsta : )

• Alsephine

Jag gillar fortfarande Lipfinity helstarkt men har upptäckt Body Shops stift också. Jag tror inte att det faller under kategorin "long lasting" men det håller jättebra ändå! Annars har ju Revlon en variant som påminner starkt om Max Factors och som är betydligt krämigare.

• Kajsan

Gillar inte alls detta läppstift.
    Däremot kan jag rekommendera Chanel, de har ett läppstift som funkar bra, kommer inte på vad det heter nu bara...fråga i affären!

• Butterfly

Oh, tack för er hjälp! Ska genast testa chanel och revlons. Hoppas nån av dem funkar på mig!

• JsN

Älskar lipinity! Men man måste fylla på med läppglanset varje gång man ätit!

• Frippa

Tycker att om man "doserar" rätt är det ett väldigt bra läppstift.
    Glanslacket är underbart!

Prova igen och minska ner på färgen.

• Joeman

Jag kan starkt rekommendera Face läppglans, dessvärre finns inte Face på alla orter så jag vet inte om det finns där du bor. Men det håller verkligen länge och är supersnyggt oxå!!

• amathea

Enligt parfymeriet här hemma ( har bara två i våran lilla stad... *ler*) så är longlasting rena skiten.
    Bättre att göra som Aiwendil sa.....
    Läppstift på, bit av, pudra lätt och måla dit, bit av!

Och jag provade både och inför mitt bröllop.... och vanligt läppstift höll både bättre och va snyggare!!

• Linda1976

Diors addict-stift (kanske inte heter det, men det ser likadant ut som parfymen med samma kork) är superduperbra... Färgen Rose radiant är bäst av alla!!! Håller över en lunch to m och mattas av snyggt.....

• turia

Jag är ett fan av läppglans

• Toffsan

Gillar inte heller lipfinity, köpte ett och provade. Visste satt superlänge men förstörde mina läppar för en vecka eller om det var två framåt. Munnen blev jättetorr och det hjälpte inte hur mycket jag smörjde in den. Bojkotta, för oss torrisare.

Skall gå och se vad Dior har, gillar deras smink.

• Lindisen1

Jag fullkomligen älskar Clinique´s läppstift & läppglans!
    Läppstiften är helt underbara - de är såå mjuka, och de torkar aldrig ut läpparna. Läppglansen är också helt underbara - den enda nackdelen om man nu ska hitta någon, är att de inte sitter kvar så länge, men så är det väl med de flesta läppglansen.
    De läppstift jag är mest nöjd med - det är helt klart Clinique - och jag har testat ganska många. Heja Clinique

• ladyhawk

Min favoritfärg är Golden Raisin från Clinique, mörkt rött, guldigt. Det är ett av deras vanliga läppstift.

• trollsan

hejsan!!
    kan säga rent ut att det läppstiftet är "SKIT"köpte det så att jag kunde ha det på vårat bröllop,satte på det innan limousinen hämtade mig ,kändes precis som att läpparna torkade ihop,tittade en snabbtitt i spegeln o med fasa hade läppstiftet knölat ihop sig så det låg helt knottrigt på läpparna ,såg ut som att jag hde nara över hela läpparna....
    tur nog hade min syster läppglans med sig som jag satte på i sista sekunden innan vi skulle in i kyrkan ..
    tummen ner för lipfinity..
    kram trollsan

• saelma

jag tycker verkligen att lipfinity håller vad de lovar. konstigt att det kan vara så olika..

Svar på tråden Longlasting lipstick