• Katharina

Gunghäst, vilken ålder?

För vilken ålder lämpar sig en gunghäst?

• Svar på tråden Gunghäst, vilken ålder?
  • A73H

Min stora tjej fick en gunghäst i ettårspresent, fast jag tror inte att hon började använda den "på riktigt" förrän senare?! 1,5 år kanske? Det känns som om de måste ha dels tillräcklig balans för att kunna sitta utan att hamna på sniskan, och dels att de måste ha kläm på hur man gör när man gungar, fast det lär de ju sig å andra sidan genom att pröva... Min minsta som är 14 månader ghungar som tusan på alla sådana där utegunghästar-grodor-motorcyklar...vad det nu brukar vara - så det är nog olika!

• A73H

Dessutom blir det ju roligast om de kommer på och av den själva!

• Helena77

Våran tjej fick en gunghäst som låter när man trycker på örat i 1-årspresent och hon hoppar av och på den hur lätt som helst nu(hon är 18månader nu)och gungar jättemycket.Hon älskar den!

• Katharina

Tillvilken ålder använder de den då? Min son hade ingen motorik vid ett och ett halvt år för att gunga på gunghästar så vi har aldrig brytt oss om att skaffa någon. Men idag så provade han en och han blev jätteglad i den och gungade som bara den. Men han är 23 månader nu... ska vi skaffa en eller kommer han tröttna på den då? Jag tycker de är skumma och en fara för små tår

• Helena77

Jag tror faktiskt att dom kan har roligt med en gunghäst rätt länge.
    Han blir säkert jätteglad om han får en.

• A73H

Jag tror han kommer att bli överlycklig!!! Gunga är ju buskul hur länge som helst!

• petramedVanessa030519

är nog så olika.
    min dotter fick en sån tidigt.o hon var inte så förtjust i den förrän hon vart närmare 2..
    o hon gungar fortfarande på den
    men min son däremot började tycka om den tidigt..
    han är 13 månader nu o började vilja gunga för flera månader sen...
    en gunghäst är en rolig leksak..

Svar på tråden Gunghäst, vilken ålder?