• loppis7

Vågar man köpa bybyskydd beg +fråga ang.Graco vagn?

Vi har tänkt handla Auto Graco babyskydd med bas , har nu hittat en stol beg o undrar om ni andra skulle våga handla det el om vi ska göra som mannen vill o köpa ett nytt ?
    Ni som har köpt Graco+ bas o även vagn som man klickar i anv man den mycket el är det ett onödigt köp ?Vilken vagn modell har ni ?

• Svar på tråden Vågar man köpa bybyskydd beg +fråga ang.Graco vagn?
  • Sanchia

Jag och min sambo tänkte först låna babyskydd av hans syster. Men sen köpte vi Auto Graco babyskydd med bas i alla fall. Jag ville ha ett nytt för det är ju dyrbarlast som ska åka med=) Jag ångrar dock att vi köpte basen till för han sitter inge vidare i stolen med basen. Det ser bättre ut utan bas. Fast det beror nog på hur sätena ser ut i bilen. Vi har en Ford mondeo -01.

• Ina 73

Jag skulle aldrig köpa ett begagnat babyskydd.

• Godingmamma

Jag har köpt nytt Graco babyskydd med bas och en "Graco Mirage" tror jag vagnen heter. Där kan man i alla fall knäppa fast bayskyddet. Än så länge har jag inte hunnit prova det eftersom bebben envisas med att stanna i magen (BF+2 idag).

Jag tror inte att det kommer vara ett onödigt köp för mig men självklart handlar det om vilka behov man har. Min andra vagn, som jag kallar terrängvagnen , skall jag ha till promenader etc och den lämpar sig för svensk vinter. Den går inte in i min lilla bil med mindre än att man fäller säten och det är himla opraktiskt.

Graco-vagnen däremot skall fungera som "shoppingvagn" eller när jag åker iväg någon annanstans. Den går ner i bakluckan. Jag tycker att verkar så himla smidigt att bara kunna sätta i babyskyddet utan att behöva väcka en eventuellt sovande bebis. Vagnen är mycket mindre och nättare vilket är skönt om jag skall hatta runt på stan. Den är inget för vinterväglaget dock. Vagnen går ju också att använda en ganska lång tid framöver, även när babyskyddet inte används längre.

Jag tror att jag kommer ha stor nytta av min vagn men vi får väl se hur det blit när lill*n väl är här

• Nifelheim

För att köpa ett begagnat babyskydd så ska man väl vara ganska säker på att det är okrockat och välskött. Men är man säker på det så är det ju ingen fara. OBS: de får inte vara för gamla. Vet ej om det är 5 eller 10 år som rekomendationerna ligger på.

Vi har också tänkt köpa en begagnad auto baby med bas om vi hittar en vettig.

• UllenK

hade inte sparat in de pengarna med att köpa begagnat, man skulle nog ångra sig bittert om det hängde på det vid en ev krock, därimot kan jag verkligen rekommendera stolen  i sig. Har även en gracovagn, mirage tror jag och använt den på resa bla, super till och från babysimmet för då är ju babyskyddet bra men tungt när liten blir lite tyngre. Även vid kortare shoppingturer mm har jag använt det och funkat bra, ska man ändå skaffa en "paraply"vagn kan man lika gärna köpa en graco tycker jag

Mamma till Nina och lilla Elsa i magen, BF 7/9
  • CCA

Jag skulle nog inte våga mig på ett begagnat babyskydd om jag inte kände dem som haft dett innan. Har oxå läst/hört någonstans (kommer inte ihåg vart irfån) att om olyckan är framme gäller inte förökringarna på samma sätt om babyskyddet är begagnat. Ngn annan som hört ngt om det eller vet om det bara är "rykten"?

Hur som helst
    Lycka till
    CCA

• johandra

Jag skulle inte köpa ett begagnat skydd om jag inte visste med stor säkerhet exakt vad den varit med om...dvs, köpa av nån jag känner väl javisst, men inte annars..

Angående vagnen så tycker jag att ni ska slå till! Vi har en chicco ponée till vårt skydd och den är vår räddning! Det är SÅ TUNGT att släpa omkring på skyddet och det blir ju inte lättare med tidenheller direkt..Så köp absolut en vagn som du gillar och som funkar till, det tycker jag

Lycka till med allt!

Svar på tråden Vågar man köpa bybyskydd beg +fråga ang.Graco vagn?