Billiga vitvaror=skit?
Vi funderar på kyl och frys av märket Atlas.
Är det nån som provat det eller vet om det är bra el dåliga grejer?
är det dumt att satsa på ett billigt märke?
Vi funderar på kyl och frys av märket Atlas.
Är det nån som provat det eller vet om det är bra el dåliga grejer?
är det dumt att satsa på ett billigt märke?
Nej varför skulle det vara det?
Se bara till att det är aklassat eller åtminstone b klassat så ska det nog inte vara nån fara.
När man köper ett "känt" märke betalar man ju mycket bara för själva märket..
( jämför ex märkeskläder... )
fast en försäkring är ju alltid bra att ha oavsett märke...
hum jag har inga erfarenheter kring just vitvaror...
men kring lite annat.
för två år sen gifte jag å min man oss och köpte typ allting nytt för vi hade inte nåt hemma.
brödrost, kaffebryggare, mikro, dvd, dammsugare, mm mm.
allting köpte vi av "billiga" märken för vi va lite snåla och tänkte att det är väl lika bra som allt annat.
nu idag två år senare säger jag aldrig mer billigt! tyvärr! man vill ju så gärna va sparsam, men senaste två månaderna så har jag fått köpa ny brödrost, kaffebryggare, mikro, dvd och dammsugare. väntar på att allt annat ska falla sönder och samman också.
det lustiga är att alla prylarna hade garanti i exakt två år och den hann PRECIS gå ut innan grejerna gick sönder.
jättekul att behöva köpa allt sånt nytt så här till sommaren när man behöver pengarna till annat.
och enligt mig så är ju i allafall kaffebryggare och dammsugare saker som man måste ha för att överleva.
så mitt tips är satsa inte billigt.....
Jag är benägen att hålla med om att det ofta är att slänga pengarna i sjön att köpa billigt.
Genom åren har jag lärt mig att "man får vad man betalar för..."
Dyrt behöver inte alltid betyda att det är bättre kvalite men oftast så är det nog så.
Jag har samma erfarenhet, alltså att man i långa loppet tjänar på att köpa en lite dyrare produkt.
Ja det lutar åt att vi struntar i att snåltarmen skriker och lägger till några kronor.
Har varit iväg idag och kikat och de billiga alternativen vi tittade på tex atlas kyl o frys var väldigt plastigt
Kolla energiförbrukningen, den brukar skifta rejält beroende på märke. Billigt kan bli dyrt i längden.
Det heter ju att man får vad man betalar för.
Inte behöver du välja det dyraste men inte heller det billigaste.
Köper du något billigt kan det bli väldigt dyrt i längden, hög energiförbrukning samt att skull det gå sönder så kan det ta lång tid att få fram reservdelar.
Köper du billigt så skulle jag ta en försäkring, men då för du även kolla så att det gäller alla typer av funktionsfel som kan uppkomma via drulle, ovaarsamhet, olycka m.m.
Sen kan du få bra grejer billigt hos de stora kedjorna som on/off, siba, elgiganten m.fl. eftersom att de har en hårdare konkurrens.
Min pappa sa alltid..."-Köper man skit, så får man skit" ett motto jag efterlever..............
Nej, så var det inte, det lät inte rätt -" köper man skit så HAR man skit"
Vi var på dala hemma och handlade våra saker. Där fick man en extra försäkring på tre år om varan kostade över 3990kr st.
Och det gjorde det ju.
Dessutom fick vi en väldigt bra mängdrabatt.
Var även på onoff och liknande och där var det ju billigt. Men sen kostade försäkringarna ( är alltid bra att ha, kyl och frys är inte lika hållbara som förr i tiden ) strax runt 1000kr per maskin. Och då var det inte så billigt längre.
Lycka till hur än gör!
Fenomena: Oj vilken otur!! Jag har haft både billiga och dyra saker men allt har åtminstonde varit helt i flera år. Även om de billiga produkterna kan vara lite plastiga.
Jag har köpt en tvättmaskin med märket Atlas efter rekomendation från min mamma som sa att det var den bästa tvättmaskin hon någonsin haft, och efter en månad med den nya är jag beredd att hålla med henne.
Nu vet jag inte hur Atlas kyl och frys är, men tvättmaskinen är väl värd sina pengar.