• Anonym (har ont)

bästa salvan mot herpes???

Hej

har fått konstaterat herpes både i underlivet och nu på läppen. jag undrar vilken salva är bäst? Vilken lindrar bäst ? Är gravid ska jag tillägga.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden bästa salvan mot herpes???
  • Anonym

Har aldrig testat salva i underlivet själv, men läste nånstans att smärtlindringsgel kunde vara värt ett försök. Vad gäller munnen är det väl bara att testa de som finns på apoteket. Tror inte den salvan gör mycket nytta där nere dock.

• Danbala

Den salvan som finns till munherpes ska man inte använda i underlivet.

Jag känner inte till någon viruspåverkande salva för underlivet, utan det är nog kombinationen av tabletter mot viruset + bedövningsmedel för underlivet som gäller. (Xylocain gel fungerar bra, men kräver recept. Xylocainsalvan som är receptfri går an, men den är hård oach gör ont att smeta på om du har ett ordentligt skov.)

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • Anonym (oxå herpes)

Glöm inte berätta för din barnmorska att du har herpes i underlivet! Om du har aktiva blåsor när det är dags för att föda kommer de att snitta dig. Herpes är farligt för små barn.

LYCKA TILL !!

Kram

• Anonym (har ont)

Snitta ??!!

• Anonym

emla ska man kunna använda oxå..fast vet inte under graviditeten....fråga läkaren...xylocain salvan hjälpte mig ialf..o jag hade en hemsk primärinfektion..(första utbrottet)o sen tog jag doxyfen smärtstillande...men det får nog inte dom gravida ta......

Svar på tråden bästa salvan mot herpes???