Vi ville ha tätt men det visade sig att vi inte hade så lätt att bli gravida trots vår unga ålder. Första gången det lyckades skulle det ha blivit 26 månader mellan barnen men det slutade i ma. Ett år senare lyckades vi bli gravida igen och om vi får gå hela vägen den här gångne får vi 3 år och 2 månader mellan barnen. Det är tätare än jag nånsin vågat hoppas på i och med vår bakgrund.
Jag ville helst ha 2 år mellan, men upp till 4-5 år är nästan lika bra det.
Hade dottern hunnit bli skolåldern, 7-8, vet jag inte om jag hade skaffat något mer barn, även om JAG längtar. Har själv en bror 7 år yngre och tycker det är för stor åldersskillnad iaf under barndomen. Men det är ju jag det..
Jag vill att mina barn ska kunna dela sin barndom och både bråka och leka ihop
Finns väl egentligen ingen helt optimal ålder, alla abrn är ju så olika. Men klart ser jag (idag iaf) fördelar med att dottern hunnit bli torr, kan klä sig själv, inte behöver bäras etc när nästa komemr. Samt att hon kan roas av en film eller en bok när jag sitter och ammar. Hade hon varit t ex under två år hade ju både graviditeten och första tiden varit mycket tyngre. Förstår inte de som gärna vill bli gravida direkt efter nr ett. Lite vill man ju hinna njuta av det barn man har och inte gå och bära p åen 8-månaders och samtidigt vara gravid och ha foglossning med nästa..
Klart, det är väl en charm också, för barnen kanske, att vara tätt i ålder.
Barn kommer när de kommer (iaf för oss!). Eftersom vi har svårt att bli gravida på egen hand så har det aldrig varit tal om annat än köra på och se vad som händer. Allt kan man itne planera in i minsta detalj.