Vad kostar en flytväst till barn???
Vilken flytväst ska jag köpa då min flicka väger 12,5 kilo??
Och vad kosar en flytväst???
Vilken flytväst ska jag köpa då min flicka väger 12,5 kilo??
Och vad kosar en flytväst???
Jag köpte en babyflytväst av märket Baltic på Babyland, den kostade 498:-
Den va upp till 15 kg.
OK
någon som vet ngt om "seaway" vad kostar den?
Är den bra?
Vi har en Baltic Super Soft som kostade 490:-. Den fick 5/5p i Föräldrar och barns test av västar.
såg en på coop. en sån "vanlig" orange som är som alla vanliga räddningsvästar...
den kostade 379 kr. Vet inte exakt vilket märke...
Jag har köpt vår på ge-kås/Ullared. Har för mig att de kostade typ 200 där
400 pix på intersport
jag köpte en räddningsväst nere på ullared med det här bra märket på. kostade 200-250 kr tror jag den kostade! upp till 20 kg va den!
hmm ok!!!
men!! vilken kilo klass ska jag köpa till min dotter??
hon väger 12,5 eller 13 kilo nu!!!
köpte en helly hansen för 400 på intersport
vilket kilo ska jag kööööpaaaaa????
Har du möjlighet att hyra en 3-15kg väst? Annars blir det nog till att köpa en 3-15 först och sen köpa en till 15-30 för det är de viktgränser jag sett på västarna.
Det är mycket bättre att flytvästar är för stora än att dom är för små. En för liten flytväst är i praktiken värdelös. Ska du köpa en så köp en från 15 kg för hon har ju kläder på sig också. Annars är det ju smidigt att hyra nu i början när barnet ändrar vikt så mycket, kan göras hos brandförsvaret.
OK!
Då köper jag en från 15 kilo, då kan hon ju ha den maaaassa somrar
Men, hmm.. finns det bara 15-30???
Hör med polisen i din kommun, i Kalmar får man låna/hyra flytväst till barn.
Kan man hyra i Stockholm?
10-20 kg är det på lilla dottern flytväst, kommer inte ihåg märke, morfar har köpt
Man brukar kunna låna på brandförsvaret det går här i kristianstad i allfall ring och kolla där du bor.
Jag har en HH från Intersport, 5-15 kilo. Min kostade tyvärr 600:- men jag är jättenöjd. Vi använder den för andra sommaren nu. Ett tips: läs i test från tex Vi föräldrar och andra ställen vilken flytväst som klarar de hårdaste kraven. Jag läste i något test att de flesta räddningsvästar relativt ofta vänder barnen åt fel håll, dvs med ansiktet neråt. Tyvärr vet jag inte om min klarade testet heller (eftersom jag läste detta någonstans nyligen och köpte min förra sommaren).
Annars tror jag att Biltema har billiga flytvästar för typ 10-20 kg.
Biltema har massa att välja på. Vet tyvärr inte viktgränserna.
Kopierat från ett test om flytvästar:
"En flytväst är inte heller ett plagg att växa i. Den ska sitta tight men ändå gå att röra sig i. Kragen ska vara stor, men inte så stor att barnet sitter nertryckt i en strut med skygglappar runt ansiktet. En alltför stor väst flyttar flytkraften långt ner och riskerar att välta barnet. En mindre väst är att föredra eftersom västen har en kapacitet på tio procent över angiven viktgräns."
Man ska aldrig köpa en förstor flytväst.