• vera82

Blöder vid urinvägsinfektion???

Nån som har haft urinvägsinfektion?
    Min bm tror att jag har det,det ska tydligen vara vanligt när man är gravid,jag ska ta prover imorrn.
    Det svider när jag kissar o ibland kommer det lite lite blod.
    Nån som har haft det o kan berätta hur ni har känt??

• Svar på tråden Blöder vid urinvägsinfektion???
  • LadyC

Precis som du beskriver det! Det svider och kan vara svårt att kissa (typ bränner) fast det trycker på och man måste på toa hela tiden. Som tur är försvinner symtomen efter bara någon dag med antibiotika.

• Lilla Linnéa

Om det kommer blod bör du uppsöka läkare och se efter så att det inte har gått uppåt njurarna!

• Lorelei

Liten avstickare kanske... men det måste inte kännas för att vara uvi... har inte känt av någon av mina!

• LadyC

Glömde.. Det är inte ovanligt att det kommer blod heller men du bör få behandling så snart som möjligt.
    Drick mycket! Pressa citron i vattnet, det lindrar

• vera82

Har vart hos min bm o sen ringt förlossning o hon sa att man kunde blöda lite.
    Ingen annan som blödit?

• vera82

LadyC:ok bra tips,det ska jag göra

• vera82

Ska ta kissprov imorrn men det tar några dar o få svaret dock.
    Får man äta pencillin om man har det då?
    Kan man äta det när man är gravid då?

• Splach

vera82.. några dagar för att få svaret? varför? bor du på landsbygden? bor själv ute på landet, men vi har ändå ett litet minilabb och det tar bara några minuter för att få svaret..

• Splach

jo just ja, pencillin om det gått up i njurarna, annars finns det annan medecin att ta, vilket jag har tagit när jag varit grav

• LadyC

Hm knepigt, man brukar få svaret direkt. Det finns olika sorters antibiotika, det brukar bm ha bra koll på.

• vera82

splach:jag bor i knivsta det är lite utanför sådär men när man tar blodprov brukar man få svaret direkt nästan så jag förstår inte vad det är som tar sån tid.
    Hinner ju oroa mig blå på dom dagarna:-/

Svar på tråden Blöder vid urinvägsinfektion???