• E l l a

Får man lov att grilla med elgrill/bordgrill ute på balkongen?

Någon som känner till om det finns någon allmän regel kring grillning på balkongen, om man får lov att använda sin bordgrill/elgrill så här ute på sommaren? Bor högst upp och har ej några grannar över oss, om det har någon betydelse... Är det upp till varje fastighetsvärd kanske?

• Svar på tråden Får man lov att grilla med elgrill/bordgrill ute på balkongen?
  • Lola Jämtland

Om ni inte har speciella regler där just du bor så får du det.

• Splach

klart du får grilla med elgrillen, den får du ju tom ha inomhus ju!..

Det är ju enbart pg av röken, och brandrisken man inte får grilla med vanlig grill.

• E l l a

Håller på och grillar för fullt - det luktar ju lite (mat), tänkte jag men det gör det ju om "villagrannen" längre ner i kvarteret också gör det... Blev lite nojjig bara!

• Lorelei

Enligt den info jag fått från våran kommunala hyrsevärd så får vi inte grilla över huvud taget på balkongen...

• FredrikaS

här får man inte heller grilla på balkongen, men elgrill tycker inte jag räknas som sådan grillning! det som kommer därifrån är ju typ lukten av mat som sagt å det kommer ju om man steker inne också! det får ju liksom grannar ta också, man måste ju få laga mat!
    annars får dem väl säga till en då! men det är ju matos, folk äter!

• E l l a

Lorelei - du bor möjligen inte i Hbg? Får ta och ringa värden imorgon annars...

• Zenobia

Elgrill är okej , varför man inte få ha kol är för det ryker. Elgrill har ja inte hört skulle vara problem.

Svar på tråden Får man lov att grilla med elgrill/bordgrill ute på balkongen?