• Emilias Mamma

Höjd säng vid förkylníng ?

Kan man höja ena sängkanten n'är barnet är fökylt och enbart sover på mage?? Min dotter kan bara sova på mage....

• Svar på tråden Höjd säng vid förkylníng ?
  • Mickis74

Ja, bra att höja upp huvudändan på sängen.......

• Frango

Japp det är vad man ska göra när de små är förskylda.

• Norrbotten

lägg bara en kudde under madrassen (tycker jag är bäst)

• Leonie

...eller videofilmer under sängbenen.

• Emilias Mamma

okey, tack!! min snutta vaknar efte´ter en timmme.... hon som annars sover tio-tolv timmar...

• Emilias Mamma

hur högt ska man höja?

• Leonie

Vi har en videofilm under varje ben. Enligt vår läkare räcker det.

• Teälskare

...så det ser bekvämt ut!

• KickanAnnika

Testa. På vår äldsta har det aldrig funkat. Han snodde bara runt och låg med huvudet i den lägre fotändan istället.

• Norrbotten

Lägger hennes kudde som de var tänkt att hon skulle ha, men har aldrig våga använda den (som man ska) för den är rätt tjock, rädd att hon skulle sjunka ner me huvudet för mycke och kanske kvävas.. tycker de oxå är en lagom höjd då vår tjej varit rosslig.. Kram och lycka till mvh anna

• Emilias Mamma

På sjukvårdsupplysningen sa dom att sängen typ skulle vara tippad.. som om dom sitter..hon sa att man kunde ha dom sovande i babysitter.. men om inte barnet vill det då ? hon har ALDRIG sovit i den förut... hon bara skriker nu.... så jobbigt... man vill ju göra så att dom mår bra och inte är lessen....

• Norrbotten

är barnet så litet så använd bil stolen (babyskyddet) funkar oxå jätte bra har haft min tjej sovandes så då jag inte vågat ha henne kiggandes då hon rossla och lät som att hon inte fick lufft.. så de är oxå ett altenativ

• KickanAnnika

Gör som du tycker känns rätt och det som tröstar henne. Några nätter i en babysitter eller bilskydd är väl ingen fara heller! Tycker att det är konstigt att de sa så faktiskt. Huvudsaken i nuläget är väl att hon kommer till ro så gott det bara går trots förkylning. Själv har jag sovit halvsittandes med barnet i famnen/på armen. Inte bekvämt för mig, men får sonen som varit otröstlig och sjuk.
    Hoppas att hon snart kryar på sig!

Svar på tråden Höjd säng vid förkylníng ?