• Inbillaren

Extrem trötthet

Hej jag är nu i vecka 27 och upplever sådan extrem trötthet. Kollade HB i för två veckor sedan och då var det bra. Jag kan sova 10 timmar på en natt och ändå måste jag ta en tupplur på eftermiddagen. Tröttheten kom i samband att jag gick på semester, tur man är ledig. Efter en enda aktivitet så blir jag helt slut.
    Fler som känner som jag? Är detta normalt?

• Svar på tråden Extrem trötthet
  • apeln

Jodå, välkommen i klubben. Sover 12 timmar på raken plus en timme på dagen. Har dock HB 107. Är enormt trött och orkar inget alls.

• staff

Jag är i vecka 30 och är oxå trött jämnt, jag sover inte bra på nätterna har problem med halsbränna och uppstötningar. tur att man kan sova på dagen.

• Essica

Mitt Hb kan sjunka över en natt trotts det äter jag två tabl niferex dagligen... kan ju alltid kolla det igen... men visst är man trött ändå... värmen gör ju inte saken bättre.. fast svårt att sova i den..

• m3ssy

Har haft samma problem genom nästan hela graviditeten, har kunnat sova 12 timmar per natt och ständigt varit trött ändå. Har inte haft nåt problem med mitt Hb så det har inte varit det som har spökat, kroppen har nog bara haft det jobbigt helt enkelt.

• kate79

Under min andra graviditet så hade jag perioder som kom med jämna mellanrum då jag var dödstrött, bara låg på soffan då jag inte jobbade. Som tur är så avbröts dessa perioder av perioder med lite mer energi. Tyckte att det blev värre o värre ju längre man kom i graviditeten.

Man får bita ihop och samtidigt att det är ok att vara trött.

• P A

Jag är sååå trött på att vara trött!! I början var det som det är i början.. man blir trött - dessutom var blodvärdet dåligt redan i vecka 10.. Sen fortsatte jag bara att vara trött - fortfarande dåligt blodvärde så det spelar väll in... Är i vecka 28 och är aldrig pigg! Vaknar på morgonen och är trött! Usch vad jag är trött på det, var bara tvungen att gnälla av mig lite

• morre

SAMMA HÄR!
    Jag har varit extremt trött senaste dagarna trots ett hb på 133 i förra veckan. Sover 11 h ca varje natt och är stentrött när jag ska dra mig ur sängen. Tror att det är värmen + bebis som gör att man inte får sova tillräckligt djupt så länge så mycket som man behöver utan man sover nog lite lättare än vanligt.
    Eftersom jag är i vecka 33 snart antar jag att tröttheten är här för att stanna...

Gonatt alla trötta magar där ute!

Svar på tråden Extrem trötthet