• Anna81

mjölkmage?

Hej!
    Om man är laktosintolerant får man hård och uppsväld mage eller hur?
    Jag misstänker att min dotter har det.

Ska köpa den laktosfria mjölken nu och se vad som händer.
    Är det nån som vet hur man rwagerar om man är laktosintolerant?

• Svar på tråden mjölkmage?
  • Anna81

ingen som vet ifall magen blir hård och uppsvälld i fall man är laktosintolerant?

• Pina80

Min son var känslig mot laktos ett tag, då var han jätte lös! Min dotter ät mjölk allergiker och hon var oxå jätte lös och kräktes mkt.

Jag har hört att de kan bli spända och hårda av gluten.. men jag är inte säker på om det stämmer...

• LillaEllan

Man blir lös och får jätte ont i magen dock är det onda inget farligt=) men det är ju bara köpa och prova =)

• Bebis Anna

var o varannan människa tål inte laktos utan o veta om de.... man får magknip, iallafall jag får springa till dass rätt fort efter ett glas mjölk, lös avföring.

• Anna81

tack så mkt för svaren ska köra mjölkfritt nu ett tag och se om det blir bättre

• 83an

Nä man blir inte hård utan lös i magen.
    Man tar åt sig vätska och det sväller i magen.
    Jag är laktosintolerat till viss del och äter jag produkter med mjölksocker i får jag magknip.

Min dotter är 9 månader och har oxå fått det.
    När vi började misstänka det var hon 5 veckor, då vi började med baby semp 2ggr/dag.
    Innan detta hade hon bajsat varje dag men efter vi börjat med det gick det flera dagar.
    På bvc sa de att det var normalt.
    Men när hon inte fick i sig ngn mat utan bara spydde upp allt ringde jag och rådfrågade barnakuten.
    De sa att om vi inte kunde hjäpa henne med febertermometern skulle vi åka in och de skulle tömma henne.

Men med hjälp av termometern kunde vi hjälpa henne och när det kom ut var det inte som vi trott.
    Vi trodde att hon var stenhård i magen men det var jättelöst och luktade jäst.

Efter detta fick vi hjälpa henne varje dag i 4 veckor.
    Enda tills jag fick hjälp av läkaren på bvc (sköterskorna kunde inte hjälpa mig )

Så nu äter hon Profylac (laktosfri) och sen försöker jag köpa eller göra mat med så lite laktos som möjligt (tål lite).

Hur gammal är din dotter?

Svar på tråden mjölkmage?