• Anonym (Förbannad)

Lyfter barnet i armarna...

..HELA TIDEN och ibland lyfter mamman sitt barn i ena armen -ser ut som en apunge som blir slängd hit och dit....
    jag blir ledsen när jag ser det men ids inte säga något....Är det fel eller är det vanligt att folk gör så????

Behöver ert råd..

• Svar på tråden Lyfter barnet i armarna...
  • Ust

Kanske inte så bra för axlarnakänns det som

• Anonym (Förbannad)

Det är liksom inte på ett mjukt sett utan ser nästan våldsamt ut -ska tillägga att hon verkar snäll i övrigt....

• Loppan79

Hur gammalt är barnet? Jag kan lyfta min dotter i armarna när vi busar ibland, hon är 1,5 år och tycker det är jätteroligt. Är det farligt för axlarna alltså, i så fall slutar jag på studs

• majja1

Barns axlar kan lätt hoppa ur led fick jag veta av en läkare...deras skelett är fortfarande ganska mjukt.

• Anonym (Förbannad)

Barnet är 1 år...

• nadja84

Läste i någon bok att man inte ska lyfta barn under 1år(?!) (tror jag det var) i armarna..

(OBS Är inte alls säker på åldern jag skrivit kan ha varit 2år)

*Dylan 2006-03-25*
  • Anonym (Förbannad)

Men lyfta barnet i ena armen när man ska ta upp det - jag tycker det ser fel ut....

• Tate

Som någon sa tidigare är det lätt hänt att barns axlar hoppar ur led. Man ska vara lite försiktig med att lyfta upp dem i armarna. Och det som ts bekant gör låter ju inte alls trevligt.

• nadja84
    Kollade upp fakta!!!

Så här står det i min bok:

Innan bebisen är ett år bör du inte lyfta henne i fötter eller händer. Detta kan orsaka leddefekter.
    *Dylan 2006-03-25*
  • Anonym (hmm)

jag brukar lyfta upp henne i ena armen om hon ramlat och jag har saker i ena handen och den andra ledig... inget brutalt me de.. å så brukar jag leka med henne asså.. ta i hennes händer så hon flyger upp å ner, de tycker hon e superskoj

Svar på tråden Lyfter barnet i armarna...