Går tiden så fort?:(
hejsan alla Föräldrar, har en son på 2 mån och har hört folk säga: tiden går så fruktansvärt snabbt snart är han stor och kan kuta om kring, går tiden såå himla snabbt ändå ?
Vill att inte allt ska gå såå fort:D:D
kram
hejsan alla Föräldrar, har en son på 2 mån och har hört folk säga: tiden går så fruktansvärt snabbt snart är han stor och kan kuta om kring, går tiden såå himla snabbt ändå ?
Vill att inte allt ska gå såå fort:D:D
kram
Jag längtar efter min bebis, så för mig får den gärna gå fort ![]()
JA!!! tiden går så fort. och ju äldre de blir desstå fortare går det.
'
ja är helt chockad att min fyller nio i augusti. VART tog tiden vägen?
Min graviditet gick öken-långsamt, dagarna släpade sig fram, det var segt så in i... FY vad jag tyckte det var trist!! (Drabbades av hotande förtidsbörd, fick inte göra någonting annat än möjligen ligga på soffan...
).
Men sedan nu när bebisen kommit så SWOOSCH, över fem månader redan och inte "nyfödd" längre
!! STOPP STANNA så här fort får det inte gå, det är ju min sista bebis...
SofieN,
jo jag får nog hålla med, det går FÖR fort...
När man är mitt uppe i alltihop är problemet att man ofta är så trött, har så mycket annat som ska hinnas med, att man kanske inte alltid tar tillvara på varje dag...
Sen helt plötsligt ska de börja skolan!
Tror det är därför mor och farföräldrar ofta har mer tid till barnbarn än sina egna barn, de har ofta inte så mycket annan "på gång" som föräldrarna har som är mitt i livet och skall hinna med så mcyket annat.
Inget att deppa över, bara man kommer ihåg att sätta sej ner och "njuta" även när det känns lite tungt!
Tro mig,det går sååå fort!
Jag själv blev nästan irriterad på alla som sa åt oss att njuta av bebistiden när sonen var riktigt liten bebis,för jag trodde inte på vad de sa..
Men nu vet jag att det stämmer!
Nu är sonen 15 månader o hela den här tiden har gått sååååå otroligt fort så jag har knappt hunnit med själv.
Det händer så mycket i utvecklingen hela tiden o nu går våran lilla bebis redan på dagis o allt.
Så ta verkligen till vara på bebis tiden,den kommer aldrig mera igen,men å andra sidan så har du sååå mycket roligt som väntar oxå,det går inte en dag som jag inte glädjs åt alla framsteg som våran son gör o det är sååå kul nu när han kan gå o vara med på ett annat sätt.
Min tjej är 6½ mån nu och JA tiden rinner iväg!!!
Alla tjatar ju som sagt om det. Men inte trodde jag det skulle gå så fort!!!
Hur stoppar man tiden skulle jag vilja veta
Jag lovar dig att jag trodde inte heller att tiden gick snabbt när man har fått barn. Men det är sant, så njut av din babe mycket! Jag har en son som är 1,5 år. Tänk på det är hela spädbarnstiden man har det någonlunda lugn förutom då de försöker krypa,klätta och sedan gå. Plus att man får en stor BONUS då de kommer in i TROTSÅLDER!! Lycka till
Jag tycker att de 3 första månaderna vara sega, JO faktiskt det tyckte jag!
Hade världens sötaste, goaste underbaraste SKRIKHALS med svår kolik! Han skrek JÄMT JÄMT JÄMT!
Tiden sniglade sig fram, jag räknade timmarna på dygnen typ!
Men sedan efter det så sa det bara SWISH så sprang tiden iväg och om 3 månader blir sonen 4 år!
Tesie:
precis så va det här med.... de tre första månaderna gick inte alls fort.
men nu när han är nio, ja... då är det nästan så man saknar även koliken.
well, jag får det bästa av två världar snart, en liten i magen och en underbar stor son utanför
tack till alla som svarade, ni är underbara !
och jag ska ta vara på tiden ;) kramar till alla !
isasdream, tack o lov, fler som tyckte det, jag vågar knappt erkänna det!
Tesie:
finns fler än man tror.
jag tyckte inte det va speciellt kul alls de första månaderna. men det vände fort som bara den sen.
Ja, usch så fort det går! Efter att ha vaknat upp ur dvalan som varade i ca 2 månader har tiden sprungit iväg! Dottern har blivit nästan 15 månader och jag är i vecka 21!