• Liss81

Lön som barnskötare?

Hej! Jag ska på en anställningsintervju imorgon på en förskola.
    Vad är lämpligt att säga när dom frågar vad jag har tänkt mej i lön? Jag är utbildad barnskötare, har två års erfarenhet (men har jobbat inom en annan bransch i tre år), är 25 år gammal och tjänsten är på 80 %... Hjälp!

• Svar på tråden Lön som barnskötare?
  • Mickis74

Här i Västerås tror jag att lägstlönen ligger på runt 15,000 för en barnskötare utan erfarenhet....så en med ett par år kanske skulle få 15,300 - 15,500 ....räknat på heltid.

Mina gissningar bara.

• Pennye

jag hade ca 14500 när jag jobbade som barnskötare

• jguz

Jag avslutade mina studier i slutet på Maj.

Börjar jobba nu i Augusti som barnskötare... jag får 17000:- (har ca 2 års erfarenhet men då som outbildad)

En kompis till mig som gick i min klass fick jobb igår och hon får 17500:- (hon har bara jobbat på kontor innan... dock är hon några år äldre än mig)

När jag pratade med facket så sa hon att medellönen för barnskötare ligger på 17600:-

Kram kram

• LillaLinan

17600:- måste vara väldigt högt för ingångslön för barnskötare då förskollärare nyutbildade ligger på 18700...

• jguz
    LillaLinan skrev 2006-07-20 20:54:54 följande:
    17600:- måste vara väldigt högt för ingångslön för barnskötare då förskollärare nyutbildade ligger på 18700...
    Min kompis fick 17500:- som ingångslön, HELT nyutbildad och oerfaren...  Hon ska jobba på en kommunal förskola.

Jag ska börja på Europaskolans förskola, en IBS skola... jag får 17000:- oxå nyutbildad...

En tjej som gick i min klass fick jobb i Sundbyberg (sthlm) på en kommunal förskola och hon får 18100:-, hon har jobbat i en reception tidigare... Men hon är 37 år så kanske de ser lite efter livserfarenhet och så oxå....

Vad jag har förstått så är lönerna mkt högre här i Stockholm än runt om i landet...
Svar på tråden Lön som barnskötare?