• zoffelie

Åker ni alla karuseller på Liseberg(och era barn)

Vi har varit på Lseberg i helgen med dottern som är 5 år snart och nästan exakt över 110 cm. Det betyder att detta året fick hon åka nga fler karuseller än förra året

Dottern va själaglad...för hon älskar LISERBERG,men hon trodde hon skulle få åka Balder,Kanonen,Uppskjutet, Ja resten kan ni ju räkna ut

Iaf så fick hon åka Liserbergsbanan. Oj va glad hon va...heheh tills hon kom på att det gick fort. Den minen hon hade under den åkturen är obetalbar
    Jag skrattade så tårarna rann(tur hon trodde det va åt karusellen)
    Efter detta så tänkte vi att nu kanske hon inte gnäller om att åka dom stora karusellerna om vi förklara att dom är ännu värre.
    Icke...hon VILL åka allt.

Nästa år mamma..då få jag åka ännu fler karuseller. Jag tittade på snabbguiden och insåg att då måste dottern växa över 30 cm på ett år

Hur är ni och era barn. Vågar och vill dom åka allt eller är vår dotter fartskadad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åker ni alla karuseller på Liseberg(och era barn)
  • Beckah82

Ja alla åker jag,Mina barn åker alla som dom får åka.

Jag åker ALLA, min son skulle VILJA åka alla men är någon centimeter för kort i rocken så han får hålla sig till Lisebergsbanan och sådana mellanfarliga saker

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • AmBeZa

Jag åker alla, mina barn åker alla de får!!

Vi var där i onsdags och min dotter som är 3 år pekade längtansfullt mot Lisebergsbanan och ville åka men det får bli nästa år!! Härligt att ha fått en i familjen som gillar att åka liksom jag!! Min sambo gillar det inte!!

• zoffelie

*S*
    Alltså är det fler som har samma problem
    Ja vi har varit där varje år sen dottern föddes. Första året låg hon i barnvagn andra året va hon tillräckligt stor för farfars bilar,men en riktigt fegis. Skööönt tänkte jag. Året efter ungefär samma fast då va det lilla nyckelpigan(eller va den heter) som lockade. Ja å sen har det bara eskalerat
    Jag som trodde hon skulle bli åksjuk i tornado och virvelvinden som jag,men aj vad fel jag hade. Tur hennes pappa inte är så känslig för karuseller som går runt. Fast efter Tornado som går runt och på högvarv va han grön i ansiktet,dottern ville åka igen medesamma
    Det fick hon Inte..*s*

• Lina å Tilda

Annat!

Motivering:

Jag åker dom som går fort, snurrar, pirrar i magen, de som jag som tycker bäst om, onödigt att åka de jag tycker e tråkiga, sen åker jag dom barnkarusellerna som min dotter på 2 år får/vill åka.

• En av varje

Åker det mesta fast inte uppskjutet.  Min son kunde inte åka så mycket dåp vi var där förra året för då var han bara 10 mån. Han älskade iaf farfars bil och kranolinen tror jag den heter. Kaninresan gillade han inte alls.

Själv provade jag kanonen förra året. Köade länge och när jag nästan var framme så gick det sönder. Efter ett tag var det igång igen. Hann knappt uppfatta att jag åkte förrän åkturen var slut, jädrar var snabbt det gick!

• Ronjah

Jag åker allt och älskar det!
    Finns det något härligare än att åka karusell?
    Var tyvärr 4 år sedan jag var på Liseberg sist
    Mitt barn får nog vänta nåt/några år innan han får åka någon karusell, han är bara lite drygt fem månader just nu.

Jag begär ingenting, men jag vill ha allt!
  • Pearls Of Paradise

Annat : har inga barn därför passade inget...

men jag åker allt! (om jag hinner) mina favoriter är topspin och balder o virvelvinden e myysig

• Hemma hos oss

Åker bara dom jag måste. Är jätterädd att mina stora barn ska tvinga mej till någon hemsk karusell i år. Umgås helst bara med mina små barn på Liseberg - kaninresan är lagom läskig. *fegråtta*

• Lillan7704

Annat:

Jag åker det mesta... FÅR INTE åka tex uppskjutet mfl för min rygg.. Men skulle sååå gärna vilja.. *suck*

Svar på tråden Åker ni alla karuseller på Liseberg(och era barn)