• snobben76

upplevt att sambon tvekar efter 2 års barnfabrik???

hej
    ikväll hade jag och min sambo sedan 9 år , förlovad sedan tre år ,en disskusion om att han funderade på om vi är rätt för varandra!!! då vi inte lyckats bli gravida på två år ( och han så gärna vill ha barn) och vi har precis blivit färdigutredda. Han är helt ok och jag har stopp i en äggledare men den andra verkar ok. så vi är sk. oförklarligt barnlösa. Så nu är vi vidare slussade till salgrenska för nästa steg. dvs. provrör. ( väntetid 1 1/2 år ytterligare.).
    Min fråga är till er, om någon upplevt samma sak i förhållandet att mannen börjar ifågesätta förhållandet när det är påfrestande att inte bli gravida. Till saken hör ochså att vi planerar bröllop nästa år...
    väldigt förvirrat just nu........ någon???

• Svar på tråden upplevt att sambon tvekar efter 2 års barnfabrik???
  • sofialisa

kom ihåg att din sambo kanske blir jäääääätte besviken/ledsen varje gång det inte tar sig, och det är kanske hans sätt att hantera sorgen ...

jag hoppas att det löser sig .. och att ni får ett fint bröllop

• veronika 78

ojj ja det låter ju inte kul, tror du inte att han kan känna press på att ni ska bli med barn och bröllop...du vet hur män kan va, om det är nåt dom inte klarar så vill odm dra, jag hoppas det löser sig, ni har ju kommit så långt.

• snobben76

tack för era svar. Känns lite bättre nu mellan oss. Han har börjat tänka lite längre nu. Ibland får man ju konstiga tankar. Förändringar är ju alltid jobbigt.

• veronika 78

Ja det kan dom verkligen vara.Va skönt att det löser sig för er.

• laven

Usch vad jobbigt. Skickar en kram och önskar ni finner tröst och styrka hos varandra.

• Hatter

Män kan vara riktigt svinaktiga. Blir man inte gravid och de vill ha barn...då lämnar de en. Blir man gravid och de INTE vill ha barn...ja då lämnar de en också. Mäns "lösning" till många problem är helt enkelt att dra!

Är själv gravid och min sambo (som jag trodde jag skulle spendera resten av mitt liv med) lämnade mig eftersom han inte "känner sig redo" för barn just nu.

Grrr...ursäkta om jag låter pessimistisk...jag tycker bara att män kan vara så otroligt fega ibland! Vill inte dra alla över en kam dock, finns många män som verkligen ställer upp för sin partner i vått och torrt....kanske bara är jag som haft otur?

Svar på tråden upplevt att sambon tvekar efter 2 års barnfabrik???