• Bruden1

Ok bada i pool med 8 1/2 månaders??

Vi har köpt en så där hemma-pool som är så populära nu!!

(Den är på 13000 liter så den är hyffsat stor). Temperaturen i den ligger just nu på 26 grader.
    Är det okey att hon badar i den eller är det för kallt för henne?? Hon är 8 1/2 månad.

• Svar på tråden Ok bada i pool med 8 1/2 månaders??
  • Mickis74

Ja, det ska inte vara några problem.....du märker ju om hon fryser o så...

• Belana

Några minuter klarar hon ju absolut. Ska hon vara i lite längre tid (typ 15-30 minuter) så ska det vara 31-32 grader sa de på vårt babysim. vad kul att bada i egen pool!

• Bruden1

Så en 5-10 minuter borde vara okey då nu när vädret är kanon oxå?

Cool

• Belana

Ja, så länge badade vi Frank, 10 månader, i en pool häromdan. Det var superkul tyckte han! Man får hålla koll på när läpparna blir lite blåaktiga och så upp med dem genast/senast då.

• mimmiliten

Hejsan!
    Man skall inte bada med barn under 1år i en pool som har en vatten temperatur som är under 34grader.Och hälst inte mer är ca 30-45min Men det är ju bara att ha bad termometen i. Eller så ser man ju om barnet blir kallt om inte annat så hör man ju det.
    Jag är utbildad babysiminstruktör så det är fråm en säker källa.
    Ha det gott i sommar värmen.

• mamma 05 07 09

John har badat i mormor och morfars stora pool flera ggr men det har vart 30-31 grader då.

• nattuggla

Skulle inte prova, själv ser jag alltid till att det är 37 när jag har min 1 åring i poolen ute.

• nuria

Va..??
    Ska inte temperaturen vara under 34 grader om ett barn under ett år ska kunna bada...??
    Vi har badat med våran son både i simhallen och i havet sen han var tre månader, och det har då aldrig varit några problem.
    Och småbarnsmammor badar dagligen med barnen på stranden här i närheten. Och de är under ett år... Kanske 8 - 10 månader.

Vad är det som kan ta skada??

• Teskedsmamman

Att ta ett snabbt dop tror jag inte gör någon skada, eller rättare sagt, det har inte skadat någon av mina barn i alla fall.

Ska man bada längre så är det nog som mimmiliten skriver

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • hella23

Vi har oxå en pool fast på 6 500 liter cirka. Hur fasen får man upp temperaturen? Tror det är 18 grader nu i den.

Svar på tråden Ok bada i pool med 8 1/2 månaders??