• skogstjärna

Katter som är sköldpaddfärgade...

nån som har märkt av det som man brukar höra att de är grinigare och mer speciella än andra? Hittat två så himla fina ungar, men vill ju inte att de ska växa uppp och va värsta surskallarna

• Svar på tråden Katter som är sköldpaddfärgade...
  • mina små kämpar

jag har 2 men dom skiljer sig inte jämfört med övriga katter jag haft,

• Zaria

Nej det har jag aldrig hört,de sköldpaddsfärgade honkatter jag träffat har alla varit snälla och goa.

• countrymama

Jag har tidigare fött upp katter i ca.9år och jag har upplevt att sköldpaddor ofta är mer egensinniga än andra färger... De behöver inte vara sura, men har OFTA väligt starka åsikter om saker och ting! Är de Glada så missar man garanterat inte det, medan man heller garanterat inte missar om de är missnöjda med något!
    De har oftast oerhört starka personligheter!
    Visst finns det de som faller utanför detta oxå, men ovanstående beskrivning är nog det vanligaste. Men självklart beror kattens temperament och sätt mkt. på vilken ras katten har också!

Lycka till och hoppas att du hittar en kisse som du kommer att trivas tillsammans med!

• bobba

Har träffat tre sköldpaddsfärgade honor i mitt liv och de har alla skrämt skiten ur mig

• Niccita

Min skøldpadds hona (perser) ær den mest underbara honkatt jag træffat.
    Den vita ær dæremot lite grinig, men har børjat bli bættre nu.

• ALJO

Jag har nog haft sju stycken sköldpaddsfärgade katter de senaste åren, och de har varit de trevligaste katter jag har haft! Sedan så är ju alltid honkatter mer "katt" än hanar tycker jag. Med det menar jag att dom är självständigare, jaktigare och i mitt tycke trevligare. (även om jag nu har en hemskt trevlig röd hane oxå, men han är bara kelen, lat o matglad, medan mor hans inte ens kommer hem mer än var tredje vecka eller så)

• milimina

hehe, javisst är vår lilla dam av det bestämda slaget, men att det skulle sitta i färgen kan jag inte tänka mej hon kan väl vara grinig om hon är på det humöret, men oftast är hon bara bestämd med vad hon tycker och vill, och en goare katt får man leta efter - hon charmar brallorna av vem som helst! svärmor som hon bor hos numer är så förtjust i henne att man nästan skäms, och tydligen är det väldigt många besökare som velat ta med henne hem till sej.

jag är nog inne på samma spår som countrymama, att de är starka personligheter. vilket inte alls är nån nackdel!

för hur kan man inte gilla en sånhär goding?
    www.familjeliv.se/krypin/milimina/gallery/phpbteqn0.jpg

Svar på tråden Katter som är sköldpaddfärgade...