Underhåll av pool? Hjälp!
Vi har köpt en pool på 6,500 liter och jag undrar hur man ska sköta den för att vattnet ska vara bra?
Jag kan inget om det här!
Vi har köpt en pool på 6,500 liter och jag undrar hur man ska sköta den för att vattnet ska vara bra?
Jag kan inget om det här!
Vi köpte förrsa sommaren en pool på 3,500 liter.
Endast poolen. Efter nån vecka så var vattnet redan ganska äckligt, så vi upptäckte ganska snabbt att vi egentligen behövde en pump, och helst klorera vattnet.
Tror det lönar sej ganska mycket att skaffa en pump, det kostar ju ganska mycket att byta allt vatten.
Har sett att det finns pool kit att köpa för runt 500 kr, med allt som behövs.
Du behöver ju klor...finns både snabbklor o veckoklor.
Sen kan det vara bra att köpa teststickor för att kolla surhetsgraden i vettnet.
Jag vet att det finns ett start-kit på Netto för 299:-
med veckoklor, teststickor o pulver som höjer o sänker ph-värdet.
En pump är ju oxå till sin fördel...det måste man nästan ha!
Lycka till!
Pump och filter har vi.
Det ingick till poolen när vi köpte den samt ett poolskydd.
Köpte den på maxi för 995 kr.
Men klor och sånt fick man köpa separat men det är ju inte dyrt.
Vart lägger man kloret någonstans? I pumpen eller?
Det brukar finnas en sorts klor-hållare till när man köper startkitet...annars står det nog på förpackningen.
glöm inte köpa en håv oxå...
Pumnp följde med till vår pool
Sedan köpte vi ett start-kit med PH, klor och mätstickor att kontrollera vattnet med (kostade ca 300
En håv att fånga in skräp med behövs ju också!
Vi har pump med filter, håv att fånga upp gräs och insekter med, PH-stickor,PH-höjare & PH sänkare, snabbklor 1 tablett per 1000 liter och dag(vi har i 5 tabletter /per) En flottör somman lägger kloret i.
Är det nån förresten som vet vart man kan köpa en dammsugare till poolbotten???
Har oxå precis köpt en pool på 6500 liter.
Räcker det med klor för att alger inte ska bildas eller behövs något speciellet algmedel. Köpte ett starpaket med klor och PH höjare/sänkare, teststickor men det fanns inget algmedel med därav frågan.
En dum fråga kankse men hur mys´cket har man pumpen igång, hela tiden, när man badar, några timmar per dag eller vad?? Hihi lite dumt kanske...
Får man ingen bruksanvisning med där allt står?
vi har en pool på 48,000L.
vi använder klortabs.
och har pumpen på dygnet runt.
sen dammsugs den 2 gånger i veckan.
+ ytfilter.
läs på folkpool.se, miamipool.se osv..
där står det ju en massa.
M