• Nallemajatjejen

hur är det att bo i onsala?

ja det var frågan det

Att bli mamma är livets största gåva!
  • Svar på tråden hur är det att bo i onsala?
  • Betram

Funderar ni på att flytta dit? Tycker det är kanon där ute, nära havet och en bit från stan men ändå inte alltför långt ifrån. Har bott i Onsala i totalt 27 år och kan inte tänka mig att flytta därifrån.

• Nallemajatjejen

Hur långt är det in till göteborg på ett ungefär?
    Vi bor tre mil utanför gbg fast åtandra hållet idag
    Inser att om vi ändå ska lägga 2,5 miljoner på ett hus kan vi lika gärna bo vid havet som här ute i skogen Mest nervöst är ju att riva upp alla kontakter...

• Thursday

Bor inte där själv, men har för mig att trafiken in till stan på morgnarna kan vara rena döden. Dålig väg och massor av trafik.

Frågan är vad ni får för 2,5 miljoner på Onsala? Det är inte många hus som ligger ute på Hemnet som har utgångspris under 2,5.

• trollnatt

Onsala är jätte fint (svärföräldrarna bor där) nära till havet o Göteborg 2,5 mil tror jag (kanske 3 )kör inte bil så har dålig koll. Bra skolor o dagisar.

hade jag inte gillat där jag bor nu hade jag köpt svärisarnas hus.

• Nallemajatjejen

idispidi. Vi har kanske inte så höga krav på huset Behöver inte vara en lyxvilla med havsutsikt bara för att vi ska bo i onsala Får se om det blir nått... Klart att det är mycket möjligt att det blir för dyrt. Vi har precis bara börjat kika åt det hållet...

• Thursday

Näh, majoriteten av husen på Onsala är ju inte lyxvillor! Det är klart att det är en avvägning, och prioriterar ni att bo nära havet så hållet jag tummarna för att ni hittar något!

Jag inser ju att jag är lite knäpp som tycker att havet är överskattat

• Nallemajatjejen

nja. alltså vi är inte så fixerade vid att bo vid havet men om vi kan bo vid havet till samma pris som i skogen så... vi får se...

• Thursday

Absolut går det att hitta hus vid havet som är billigare än hus som inte ligger vid havet, men närheten till havet drar ju ner standarden på huset ganska rejält.

Vi kom fram till att sambon visserligen tyckte att havet var trevligt, men att det var viktigare för oss med större och fräschare hus och större tomt än vad vi kunde få nära havet. Så nu bor vi i Lerum!

• Betram

Tja, det här med Onsalavägen är väl inte det roligaste kanske. Har inte såna arb.tider så jag sitter i karavanerna på morgonen, men vi har dom på eftermiddagen... Det rullar ju även om det inte är fort (ca 50-60 km/h). Allt är ju en vana och prioriteringssak. Har en sambo som innan "min tid" hade ca 5 min väg till jobbet och han kunde då inte tänka sig att ha så långt till jobbet. Nu när han väl har det, tycker han det är ok, han har vant sig.
    Bor halvvägs ut i Onsala och därifrån till Gbg är det ganska exakt 3 mil.

Svar på tråden hur är det att bo i onsala?