• Smulan 79

Presenttips till nybliven mamma ?

Har någon något roligt tips på vad man kan ge sin kompis när man kommer och hälsar på och tittar på underverket
    (hon har själv bjudit in mig, så det är inte för tidigt osv..)

Förutom kläder. Tänkte mer på en korg med något gott i. Kanske en tidning och/eller en liten bok också. Vad vill man ha?

Kom med alla era tips!

Det ska naturligtvis inte vara svindlande dyrt heller Ett par hundra kronor max.

• Svar på tråden Presenttips till nybliven mamma ?
  • MessyTessy

Det kan vara svårt att få tid att läsa i början, men ideen är god.
    En bok där man kan fylla i barnets framsteg är roligt, eller en mammabok typ "Mitt första år som mamma".

Annars kan saker för ett hemmaspa vara roligt. Man kommer ju sällan iväg på något första tiden så det kan vara kul för mamman att göra sig fin hemma istället!

Eller varför inte en rolig film?

Vad gullig du är som funderar i de banorna, det är guld värt för en nybliven mamma! Jag har förresten gett bort presentkort på tvättvikning och dammsugning till en bra kompis som fick barn.

• Loppan79

Ta med dig färdig mat istället eller köp ingridienser och laga mat till dem. Som nyblivna föräldrar tycker man det är såååå skönt att få maten serverad! Det tyckte i alla fall jag var den bästa presenten någon kunde ge mig

Annars är en tidning och/eller bok också bra presenter. Det finns en tidning som heter något med baby - typ vi föräldrar baby eller liknanande. Den tyckte jag var bra.

• Thisla

åh vilken snäll kompis du är!

En tidning och en ask choklad är ju jätteroligt att få
    Ett fint halsband kanske.
    En korg med lite frukt, färdigmat (micromat, haha, man hinner sällan fixa lunch åt sig själv), godis eller fikabröd..

Vad man än får blir man nog superglad för alla har ju bara med presenter till bebisen, men mamman har ju också gjort ett jättejobb och kan behöva lite uppskattning

• Smulan 79

Tack för tipsen. De bor grannde med hennes svärmor.. så hon förser dom nog duktigt med mat Men för det kan jag ju komma med lunch när jag kommer förbi

Jag vet att hon har lite böcker redan. Typ mitt första år, spädbarnsmassage osv. (hon bunkrade lite på bokrean) Nåt tips på en lite "ovanlig" bok som man kankse inte tänker på att finns?

Annars va SPA grejer bra, de har tyvärr bara en liten dusch, inget badkar. Men man kan ju spa:a sig i duschen också.

• Duckan74

Peeling är bra för huden och nån bra lotion att smörja med efteråt?

Svar på tråden Presenttips till nybliven mamma ?