• Rusty

Skillnad på snoppar och snippor?

Sedan jag började hänga på familjeliv har jag sett minst 10 trådar om flickor som pillar sig på snippan och frågor om hur man skall hantera det. Jag har sett folk vara oroliga eller generade eller illa berörda. Jag har sett folk skriva att man skall stoppa det eller lära barnet göra det i enrum, t o m folk som tycker att det är "perverst" och obehagligt.

Under samma tid har jag inte sett en enda tråd om hur man skall "hantera" att ens lille son drar sig i snoppen. Och jag VET att små pojkar drar sig i snoppen. Jag har sett det offentligt massor av gånger. Jag har hört folk fnissa uppmuntrande åt det och tycka att det är gulligt.

Är det skillnad på snoppar och snippor i den bemärkelsen? Varför då isåfall?

• Svar på tråden Skillnad på snoppar och snippor?
  • Dramaonline

Det borde förstås inte vara skillnad.

Jag tycker nog att man kan lära stora barn att snoppar och snippor pillas på i enrum, men inte småbarn. Var den gränsen går vet jag inte än, vårt barn är under 1½ ännu...

• Klatermaja

Det ska inte vara någon skillnad!

Att små barn pillar på sig själva är helt naturligt och inget perverst, men jag tycker det faller sig naturligt att man lär de att när man är äldre så gör man det i enrum . Hur gammal man är när man passerat gränsen från att vara ett naturligt litet barn som utforskar sig själv till att bli generande och sexuellt vet jag inte. Har inga barn än...

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Bidrottningen

Precis som ovanstående skribenter håller jag med om att det inte ska vara skillnad!

Problemet är att folk gör skillnad. Synd. Vet inte vad vi gör med tjejers sexualitet om vi från låg ålder signalerar till dem att det är perverstoch onaturligt, men samtidigt uppmuntrar killarna. Man kan kalla det dubbelmoral, men jag tycker att det är mycket värre än så. Jag lovar att det finns forskning på området om du letar lite.

• Pallas

Nej, för mig är det ingen skillnad, men i allmänhetens ögon är det uppenbart att det är det. Tyvärr. Inte konstigt att det blir så fel för ungdomar som upptäcker sin sexualitet när vi gör som Bidrottningen säger: Säger till flickor att det är deras kön är skämmigt medan vi glatt uppmuntrar pojkarna...

• Jessyelina

alla boxare o såna brottare som tar sig på pillin då vuxna karlar!!! haha

Kom ut NU lilla vän!
  • Beckah82
    Jessyelina skrev 2006-07-16 05:02:14 följande:
    alla boxare o såna brottare som tar sig på pillin då vuxna karlar!!! haha Kom ut NU lilla vän!
    Va? Tar boxare och brottare sig på snoppen mer än vanligt folk? har jag inte märkt är tillsammans med en brottare  och är mamma till en brottare  och sonens pappa är boxare hehe.

Min son pillar sig ALDRIG på snoppen och har aldrig någonsin gjort. Jag har många gånger funderat på om det är något fel på honom haha för ALLA pojkar tycks ju gå och dra sig i snoppen när de är små. Så fort blöjan åker av så börjas det men inte min son...nepp inte EN gång Det måste vara onormalt?

Tänkte på det ganska mycket när jag hade bonusbarn, två pojkar för då blev det så uppenbart eftersom de alltid automatiskt pillade sig på snoppen så fort de fick chansen, men inte men son.

Har aldrig hört talas om någon pojke som aldrig tar sig på snoppen...

...och JA, jag är medveten om att jag inte ser honom ALLTID och visst, skulle han pilla på sig själv nu när han är åtta år så gör han det säkert i sin ensamhet i så fall så NU är det kanske inte så konstigt att jag aldrig ser det men när han var mindre...
    ♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Jessyelina

men vet du inte i matcher när dom står o känner sig på den allra heligste och NEJ jag har INTE sovit på hela natten så icke ta mig på allvar

Kom ut NU lilla vän!
  • Beckah82
    Jessyelina skrev 2006-07-16 05:20:41 följande:
    men vet du inte i matcher när dom står o känner sig på den allra heligste och NEJ jag har INTE sovit på hela natten så icke ta mig på allvar Kom ut NU lilla vän!

Brottare pillar inte ...de rättar till näsduken. På matcher måste de ha en näsduk med sig och de allra allra flesta lägger näsduken nere vid snoppen eftersom det är mest praktiskt.

Boxare rättar väl till så att prylarna ligger rätt...fast så gör ju alla karlar, boxare, brottare eller vad som helst
    ♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Jessyelina

nå ja du har rätt... hihi

Kom ut NU lilla vän!
  • linda liten

Min kusin lånade alltid pappas ryggmassagegrej när hon var hos oss. Den placerade hon strategiskt över musen och hade det mysigt :oP Ja, hur skulle man säga åt henne? För det är ju itne fult att göra så, men kanske inte så lämpligt i vardagsrummet kanske =)) Hon var väl runt 4 år när det började tor jag. Vi löste det med att säga att den gått sönder.

Min kille, nu 1,5 år, kommer jag nog få ta snoppdiskussionen med när han blir äldre, den drar han i när han får chansen, som för att titta att den är kvar.

Svar på tråden Skillnad på snoppar och snippor?