• JezzyLane

Vilket blöjmärke?

Jag har själv haft problem med att Libero läcker på min son, trots att jag haft rätt storlek. Han väger ca 6 kg och jag har använt den som är 5-8 kg, nästa är ju från 7 kg.
    Men varje natt, är han dyngsur på sidan av pyjamasen (efter att han sovit 3-5 timmar).
    Så nu har jag gått över till pampers och den har inte ens läckt fast han råkat sova 7 timmar i streck. Är det bara jag som har det problemet?

Motivera gärna hur gamla era barn är, och hur ofta ni byter på dem på natten.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket blöjmärke?
  • Monstermamman

Vi använder pampers och har alltid gjort förutom första tiden, då passade Liberos Newborn bättre än pampers men så fort dom växt ur dom så har vi gått över till pampers.
    Har sällan och aldrig varit med om att dom läckt, bara när vi har haft för små storlekar.

• Alcarinque

Har samma sort som du, den 5-8 kg och tycker också att det blir blött på sidan ibland.
    Så nu har jag libero på dagen och pampers baby-dry 4-9kg på natten =)
    Tjejen väger också runt 6kg.

• My Lovely Little Lumps

vi kör den vi får rabatt på så det spelar ingen roll om det är pamoers el libero. däremot passar libero bättre på våra barn
    men när vi inte har rabatter kör vi på Willys egna märke som enligt mig är precis lika som libero

♥Min familj♥
  • Alcarinque

Just det, glömde ju...
    Hon får ny blöja efter sista målet mat, 21 och har den sen på till frukosten vid 9-tiden...
    Hon vakanr ju inte mellan där, så då ser jag ju ingen anledning till att byta.

• blekinge

Willys blöjor är jättebra!

• JezzyLane
    Alcarinque skrev 2006-07-05 10:15:00 följande:
    Har samma sort som du, den 5-8 kg och tycker också att det blir blött på sidan ibland.Så nu har jag libero på dagen och pampers baby-dry 4-9kg på natten =)Tjejen väger också runt 6kg.
    Jag kör samma sak just nu. Men bara tills mina Libero tagit slut, sen tänkte jag nog byta till Pampers helt, om sonen tål dem nu. Det gjorde han nämligen inte när han var nyfödd för då blev han alldeles rödprickig i rumpan.
  • pissypopi

hade pampers när min dotter var liten.
    Men hon blev "allergisk" mot dem, dessutom började de att läka!

Så här är det libero som gäller

Snart fru Åhlefors
  • JezzyLane
    Alcarinque skrev 2006-07-05 10:16:13 följande:
    Just det, glömde ju...Hon får ny blöja efter sista målet mat, 21 och har den sen på till frukosten vid 9-tiden...Hon vakanr ju inte mellan där, så då ser jag ju ingen anledning till att byta.
    Oj sover hon så länge??? Hur gammal är hon???
    Min son är 3 månader och somnar 19 på kvällen och sover till mellan 00-02 på natten, sen vaknar han varannan timme och vill ha mat.
  • JezzyLane
    pissypopi skrev 2006-07-05 10:18:40 följande:
    hade pampers när min dotter var liten.Men hon blev "allergisk" mot dem, dessutom började de att läka!Så här är det libero som gäller Snart fru Åhlefors
    Jag hade samma problem men nu verkar han tåla dem...så jag håller tummarna att det fortsätter så
  • Setta

På natten har vi Lidl´s blåa blöjor.. De läcker ALDRIG....
    Libero up´n go på dagarna....

Willy´s blöjor e kassa, de släpper igenom gelen som suger upp vätskan så min son hade fullt m geleklumpar på snopp o rumpa.

// Behandla andra så som du själva vill bli behandlad !!
Svar på tråden Vilket blöjmärke?