Ska ALDRIG MER gå på folktandvården
För 4 år sedan gick jag hos folktandvården innan man fick börja betala. Helt plötsligt för ett tag sedan dimper en kallelse ner i min brevlåda för en undersökning. Lägger den på tryggt förvar för att inte glömma avboka. Eftersom jag är gravid kan de inte ta röntgenplåtar m.m. så jag tycker det är onödigt att gå dit om de inte ska göra en fullständig undersökning.
I förra veckan ringde det hem till mina föräldrar när jag va där. Det va då från folktandvården och SJÄLVKLART hade jag glömt avboka min tid. Jag ber om ursäkt för jag glömt tiden och kvinnan säger till mig att det kostar 150 kr för utebliven tid.. Jag ber henne skicka en räkning och säger att hon inte behöver boka in en ny tid eftersom jag går hos privat tandläkare.
I dag dimper en räkning ner i brevlådan på 503 KRONOR!!!
Gissa om jag blev helgalen och ringde folktandvården och frågade hur fasen jag kunde få en så hög räkning när kvinnan hade uppgett 150 kr för mig. Då svarar kvinnan att det är skillnad om man är vuxen för då får man betala för hela undersökningen.
Jag berättar för henne att jag är gravid och skulle avboka tiden därför och eftersom de inte kan röntga m.m. och då började min dotter på ett år skrika. Då svarar kvinnan nochigt; ja jag hör att du fått din bebis nu! Då säger jag; NEJ det är min dotter på ett år. Jag är gravid igen och ska ha i december. Till svar får jag från kvinnan; OJ DÅ.
Förklarade även att jag inte hade bett om att bli kallad och att jag tyckte det va skillnad om jag hade bokat tiden själv, men nehe det höll hon inte med om.
Så samtalet avslutas med att kvinnan säger att hon kan inget göra utan jag måste helt enkelt betala räkningen. DÅ blir jag så förbannad så jag bara kastar på luren.
Känner mig så jäkla dåligt bemött och går man hos privat och missar så behöver man inte betala såna summor.
SItter och storlipar. Graviditetshormonerna är verkligen på topp.
Sätter aldrig min fot mer på folktandvården!!!