Bikini för gravid
Kan någon tipsa om var ni har hittat någon bra bikini (framförallt nederdel) för stor mage? Jag har L och ibland XL i storlek.
Kan någon tipsa om var ni har hittat någon bra bikini (framförallt nederdel) för stor mage? Jag har L och ibland XL i storlek.
jag körde med vanlig bikini, gick kanon bra.
Båda delarna va aningen förstora innan jag blev gravid men passade perfekt sen
Jag hittade på lindex gravid badkläder.. och det fanns stora underbyxor till strl 50 tror jag det var.. Och överdelen var linneaktigt..
//Lycka till!!
Sommaren -04 då jag var höggravid (födde den 4 september) köpte jag en vanlig bikini i en STOR storlek. En bikini där man köpte trosor och bh var för sig så att jag fick rätt storlek på bh:n. Jag köpte en bikinitrosa som var lågt skuren och satt under magen, med bredd på tyget på sidorna, om du förstår hur jag menar...
Annars kan man så klart köpa en mamma-bikini men då täcker ju trosorna hela magen och då tyckte jag att man lika gärna kan ha baddräkt, vilket jag också hade...
Den gravidbikinin på Lindex är riktigt snygg! Jag är bara i v.15 och kommer nog inte behöva nån speciell bikini denna sommren, annars hade jag köpt den, överdelen går ner över magen så man slipper att ha trosor som går upp över magen..
Jag var både överviktig och gravid förra året och hittade stora bikinis på Kappahl.
Lindex har en bikini-nederdel som sitter under magen. Jag köpte den och tyckte den var både skön och snygg. Den jag hittade var i svart och på rea dessutom så det kanske inte är så många kvar. Det var en mamma-bikini.
Jag köpte bikinitrosor med knyt i sidorna så var det bara att knyta upp allteftersom man blev större! Bikiniöverdelen var det inga problem med alls, hade samma som innan.
Gravidbikini... visste inte ens att det fanns? En bikini sitter ju ändå inte över magen så vad skulle vara annorlunda på en sådan?
Har också en helt vanlig bikini. Vill inte ha något som går upp över magen.
Brösten har ju vuxit, så det fick bli en där man kunde köpa över-och-underdel separat.
Kolla här http://www.4mom.se/ !!
Jag kunde till min stora glädje ha två av mina fyra bikinis Och då testade jag och tog premiärdoppet först i lördags på BF så jag är väl så stor jag kan vara.
Gemensamt för dom som fortfarande passar är att dom inte har nån vaddering i överdelen utan bara enkelt bikinityg som är lite mer flexibelt vad gäller storleken på bysten.
Kan alltså vara bra att testa det som finns i gömmorna innan man springer iväg och skaffar nåt nytt. Smart att köpa vanliga badkläder i annan storlek annars för dom är ju ofta betydligt billigare än specialplagg som affärerna är väldigt bra på att ta betalt för. Är roligare att lägga pengarna på andra (bebis)saker tycker i alla fall jag